Tak Taxify instruuje swoich kierowców. Wiedzą co robić, w przypadku inspekcji

Na rynku nie brakuje aplikacji oferujących przewóz osób. Taxify, podobnie do Ubera, oferuje tanie przejazdy, a ich kierowcy nie potrzebują licencji. Potrzebują za to kartki A4 z odpowiedziami na pytania, które - zapewno często - zadają im kontrolerzy.

Taxify zostało założone w 2013 r. przez 19-letniego estończyka Markusa Villiga
Źródło zdjęć: © Taxify
Arkadiusz Stando

Jak kierowcy Taxify radzą sobie z kontrolami Inspektorów Transportu Drogowego? Jedna z agencji wykorzystujących aplikację postanowiła ułatwić swoim kierowcom postępowanie w takich sytuacjach. Sporządzili listę odpowiedzi na kilka typowych pytań, których mogą spodziewać się od inspektorów.

Na jednej ze stron na Facebooku, o tematyce "antyuberowskiej", pojawiło się zdjęcie tej instrukcji.

Taxify to estońsko-chiński przewoźnik konkurujący z Uberem. W Chinach skutecznie zdominowali rynek tanich przejazdów. Zrobili to dzięki kilku prostym sztuczkom, które również wykorzystują dziś w Polsce - procentowe promocje na przejazdy.

Jak dowiedzieliśmy się od anonimowego rozmówcy, Taxify inwestuje w te promocje z własnego portfela. Kierowca otrzymuje pełną sumę za przejazd, chociaż pasażer płaci jedynie 50 proc. Resztę kwoty Taxify dopłaca swoim kierowcom.

Jednym z inwestorów w Taxify jest także Daimler, właściciel MyTaxi. W maju 2018 roku firma zainwestowała w aplikację ponad 175 milionów dolarów. To dość dziwne posunięcie, biorąc pod uwagę, że - przeciwnie Taxify - MyTaxi wymaga licencje na przewóz osób od kierowców.

Marzysz o nowym komputerze, ale nie chcesz przepłacić? Sprawdź rabaty na X-kom kupony rabatowe.

Wybrane dla Ciebie
Tajemnicze sieci wokół Pokrowska. Będą stanowić problem na lata
Tajemnicze sieci wokół Pokrowska. Będą stanowić problem na lata
LeopardISS od pół roku na ISS. Polskie algorytmy AI przeszły próbę
LeopardISS od pół roku na ISS. Polskie algorytmy AI przeszły próbę
Ważny kontrakt dla polskiej firmy. Produkuje ona kluczowy element Patriota
Ważny kontrakt dla polskiej firmy. Produkuje ona kluczowy element Patriota
Japonia szykuje armię. Będą walczyć z potężnym problemem
Japonia szykuje armię. Będą walczyć z potężnym problemem
Nowy użytkownik F-35? USA mogą tym rozzłościć Izrael
Nowy użytkownik F-35? USA mogą tym rozzłościć Izrael
Są tylko dwa takie miejsca na świecie. Nie ma tam ograniczeń prędkości
Są tylko dwa takie miejsca na świecie. Nie ma tam ograniczeń prędkości
Militarne złoto Ukraińców. Rosjanie atakowali czym się da i nic
Militarne złoto Ukraińców. Rosjanie atakowali czym się da i nic
Nowa generacja pocisków. Rosja ogłosiła rozpoczęcie prac
Nowa generacja pocisków. Rosja ogłosiła rozpoczęcie prac
Planowali to kilka miesięcy. Ukraińcom w końcu się udało
Planowali to kilka miesięcy. Ukraińcom w końcu się udało
Starzejące się gwiazdy pożerają swoje planety. Zaskakujące dane z TESS
Starzejące się gwiazdy pożerają swoje planety. Zaskakujące dane z TESS
USA rozważają modernizację wszystkich M270. Chcą większego zasięgu
USA rozważają modernizację wszystkich M270. Chcą większego zasięgu
Rosja pręży muskuły. Nowe bombowce wchodzą do służby
Rosja pręży muskuły. Nowe bombowce wchodzą do służby