Ta tabletka może wyleczyć cię z grypy w ciągu doby. Nie ma lepszego sposobu

Ta tabletka może wyleczyć cię z grypy w ciągu doby. Nie ma lepszego sposobu

Ta tabletka może wyleczyć cię z grypy w ciągu doby. Nie ma lepszego sposobu
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Arkadiusz Stando
13.02.2018 14:21, aktualizacja: 13.02.2018 15:34

Japońscy naukowcy twierdzą, że odkryli lek na grypę, który zabije wirusa w ciągu 24 godzin. To może być rewolucja w medycynie. Światowa Organizacja Zdrowia jest zadowolona z wyników badań.

Nowy lek może być dostępny na świecie już za rok. Według pierwszych doniesień, w Stanach Zjednoczonych pojawi się już w 2019 r. Jeśli lek jest tak niesamowicie skuteczny, jak twierdzą naukowcy, to czeka nas rewolucja. Wyobrażacie sobie wyleczyć grypę w jeden dzień? Przy aktualnych możliwościach, tydzień to dobry wynik.

Naukowcy z firmy Shionogi & Co. przebadali pacjentów z Japonii i Ameryki. Podczas badań ustalili, że w ciągu zaledwie doby wszyscy chorzy zostali wyleczeni - podaje Wall Street Journal.

Najlepsze leki stosowane na świecie wymagają stosowania dwóch dawek dziennie przez pięć dni, aby pokonać chorobę. Natomiast w przypadku eksperymentalnego leku wystarczy jedna tabletka. Taka dawka blokuje wirusa grupy przed rozprzestrzenianiem się w komórkach człowieka. Japońska firma farmaceutyczna zastrzega jednak, że szybkie reagowanie zwiększa szanse na działanie leku.

Światowa Organizacja Zdrowia poinformowała, że lek Shionogi & Co. może być bardzo obiecujący. Twierdzą, że zmieni sposób leczenia grypy na całym świecie. Dyrektor generalny firmy, Isao Teshirogi dodaje, że lek nie tylko pozbywa się wirusa, ale blokuje też jego rozprzestrzenianie się. Dzięki temu, pacjenci stosujący lek nie zarażają innych osób.

Lek został opracowany przez naukowców z wielkim doświadczeniem. W wywiadzie dla Wall Street Journal, Isao Teshirogi dodaje, że naukowcy wcześniej badali metody walki z HIV, w których zastosowali podobne rozwiązanie. Wszelkie badania nad lekiem już się zakończyły. Pozostały tylko kwestie prawne i umowy z firmami, aby rozpocząć dystrybucję tabletek na świecie.