Stan rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku

UKE udostępnił pełną treść raportu dotyczącego stanu rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku. Przedstawiamy jego najciekawsze fragmenty.

Stan rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

UKE udostępnił pełną treść raportu dotyczącego stanu rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku. Przedstawiamy jego najciekawsze fragmenty.

Wartość rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku wyniosła 43 mld zł netto i była o 1,1% wyższa niż rok wcześniej.

W 2011 roku z telefonii stacjonarnej korzystało niecałe 7,9 mln abonentów. Oznacza to spadek w ciągu roku o 0,8 mln. Z tytułu usług stacjonarnych przychody operatorów wyniosły 5,2 mld zł (-0,8 mld).

Średni przychód z abonenta (ARPU) wyniósł 54,6 zł (-2,8 zł). Średnio każdy klient wydzwonił 154 minuty każdego miesiąca (b.z.), a łączna liczba minut wykonanych połączeń wyniósła 14,7 mld (-1,4 mld).

W 2011 roku na rynku komórkowym aktywnych było ponad 50,1 mln kart SIM. Oznacza to wzrost w ciągu roku o 4,8%. Penetracja rynku wyniosła 131,6%. Z tytułu usług komórkowych operatorzy zanotowali wpływy z rynku detalicznego w wysokości ponad 19 mld zł (+0,6%).

Pod względem pozyskiwania klientów liderem pozostał P4 (+37%, +1,9 mln klientów). Na drugim miejscu znalazła się PTC, która zanotowała wzrost liczby klientów o 950 tys (+7,4%). Spadek zanotował Polkomtel, od którego odeszło 63 tys. klientów.

W 2011 roku największy udział w rynku komórkowym zanotował Orange (29,2%). Za nim znalazł się Plus (27,9%) oraz T-Mobile (27,7%). Poza podium znalazł się Play z udziałem 14,1%. 1% należał do pozostałych operatorów.

Zobacz: pełną treść raportu (plik .pdf; 1,29 MB).

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)