Sprzedaż telewizorów 4K wzrosła w ubiegłym roku o 200 proc.!

Ważne wydarzenia sportowe, jak Euro 2016 i olimpiada w Rio, będą zachęcać krajowych konsumentów do wymiany telewizora. Najważniejszym kryterium wyboru takiego urządzenia pozostaje cena, ale coraz bardziej liczy się wielkość, rozdzielczość, zastosowane technologie oraz wygląd i wzornictwo. Na świecie coraz popularniejszy staje się standard 4K. W ubiegłym roku sprzedaż telewizorów obsługujących taką rozdzielczość wzrosła o około 200 proc.

Sprzedaż telewizorów 4K wzrosła w ubiegłym roku o 200 proc.!
Źródło zdjęć: © Eastnews | MAREK LASYK/ REPORTER

11.05.2016 11:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

*Ważne wydarzenia sportowe, jak Euro 2016 i olimpiada w Rio, będą zachęcać krajowych konsumentów do wymiany telewizora. Najważniejszym kryterium wyboru takiego urządzenia pozostaje cena, ale coraz bardziej liczy się wielkość, rozdzielczość, zastosowane technologie oraz wygląd i wzornictwo. Na świecie coraz popularniejszy staje się standard 4K. W ubiegłym roku sprzedaż telewizorów obsługujących taką rozdzielczość wzrosła o około 200 proc. *

- _ Wydarzenie sportowe jest ważnym argumentem za tym, żeby wymienić telewizor, szczególnie, jeżeli mamy do czynienia z tak popularną dyscypliną sportową, jak piłka nożna _ - przekonuje Marcin Kubiszak, menadżer kategorii Home Entertainment w firmie LG. - _ Wówczas zauważamy wzrost popytu na tego rodzaju urządzenia. _

Duży wpływ na decyzję o wymianie telewizora ma, co ciekawe, poziom gry polskiej drużyny. Zdarzały się mistrzostwa, podczas których popyt na telewizory prawie wcale się nie zwiększał. Natomiast gdy krajowa reprezentacja bierze udział w wydarzeniu i osiąga dobre wyniki, to sprzedaż może się zwiększyć od 1. do nawet 20 proc.

Euro 201. odbywa się w terminie 10 czerwca do 10 lipca we Francji. Polska mecze grupowe rozgrywa 12, 16 i 21 czerwca.

- _ Pierwszym kryterium wyboru określonej marki i modelu telewizora zawsze jest cena. Kiedy idziemy do sklepu, wiemy, ile pieniędzy mamy w portfelu i ile możemy wydać na nowy odbiornik. Ale konsumenci coraz chętniej wybierają większe urządzenia, więc wielkość ma także znaczenie _ - zauważa Marcin Kubiszak.

Jak przypomina, jeszcze kilka lat temu za duży ekran uważano w Polsce urządzenie o przekątnej 4. cali. Obecnie jest to rozmiar w okolicach 49 – 55 cali. Wciąż największy udział w rynku mają ekrany 40 - 44 calowe, ale najbardziej dynamicznie zwiększa się sprzedaż telewizorów mających 50-55 cali.

- Im lepszy, ładniejszy design, tym większe prawdopodobieństwo, że telewizor zostanie sprzedany - tłumaczy Marcin Kubiszak. - Wydawać by się mogło, że to mężczyźni podejmują ostateczną decyzję podczas wyboru, ale właśnie ze względu na aspekt wzorniczy wyglądu odbiornika, kobiety w równym stopniu podejmują taką decyzję.

Wymianę urządzeń napędzają także zmiany technologiczne. Według raportu firmy badawczej IHS, na całym świecie w ubiegłym roku sprzedano prawie 3. mln telewizorów LCD, przystosowanych do wyświetlania obrazu o rozdzielczości 4K Ultra HD (3840 na 2160 pikseli), czyli o prawie 200 proc. więcej niż rok wcześniej. Powodem, zdaniem analityków, są spadające ceny ekranów i podzespołów do produkcji telewizorów 4K oraz szybko rosnąca biblioteka treści. Co ciekawe, sprzedaż wszystkich urządzeń (LCD, plazmowe, OLED i CRT) w tym samym czasie spadła o 3,7 proc. do 226,2 mln sztuk.

- _ Chociaż treści o rozdzielczości 4K nie ma jeszcze zbyt wiele, warto na pewno zainwestować w przystosowany do nich telewizor _ - argumentuje Marcin Kubiszak. - _ Coraz więcej serwisów udostępniających na przykład wideo na żądanie, ma w ofercie filmy i produkcje w takiej rozdzielczości. Pojawiają się też nowe treści na płytach blu-ray. Ponadto takie urządzenia z reguły mają wbudowany tzw. upscaler, który podnosi rozdzielczość zwykłego sygnału HD. Telewizja na pewno będzie się rozwijała w tym kierunku . _

Źródło artykułu:Newseria
Komentarze (0)