SMS‑owe oszustwo powróciło. Złodzieje udoskonalili swoją metodę
Cyberprzestępcy straszą Polaków wiadomościami, w których informują o aktywacji usługi SMS Premium. To jednak nie z tego powodu można stracić dużo pieniędzy.
Polacy otrzymują SMS-y, w których są informowani o tym, że na ich numerze została aktywowana płatna usługa “CentrumGier Online” - pisze serwis Niebezpiecznik, który informuje o powrocie oszustwa.
Rzekoma płatna usługa polega na tym, że na numer przychodzą "trzy prenumeraty", zaś kwota pobierana jest automatycznie. Na szczęście z wszystkiego można zrezygnować - wystarczy wejść na podaną w SMS-ie stronę internetową.
Przestępcy oczekują, że ofiara przestraszy się nadchodzących opłat i natychmiast trafi na podaną witrynę. Na miejscu okazuje się, że wycofanie się nie jest takie bezpłatne, bowiem usługa już zdążyła narobić długów. Póki co niewielkich - 19 zł - więc lepiej szybko spłacić i mieć z głowy. Zapewne przestępcy liczą, że tak ofiara postąpi.
Płatności dokonuje się na podanej stronie. Czujni użytkownicy powinni zauważyć, że połączenie jest nieszyfrowane. Powodem do niepokoju musi być też fakt, że płatności dokonuje się w tym samym miejscu, nie przechodząc do serwisu bankowego. Ale przestraszeni nie myślą racjonalnie, tylko jak najszybciej chcą pozbyć się problemu.
Tymczasem serwis prosi ofiarę o podanie hasła i loginu do banku, a także numeru PESEL i nazwiska panieńskiego matki. Tak, tak - przestępcy wykorzystują SMS-owe oszustwo, by zdobyć niezbędne dane do oszustwa z duplikatem karty SIM. W Polsce ofiar tego przekrętu przybywa, co nie dziwi, biorąc pod uwagę to, jak często oszuści próbują użyć tej metody. W tym przypadku wyłudzany jest także kod PIN, pozwalający uzyskać dostęp do aplikacji mobilnej banku.
Najlepszym sposobem, by uniknąć tego i podobnych oszustw, jest zablokowanie numerów premium u swojego operatora. W specjalnym poradniku podpowiadamy, jak to zrobić.