Śledź paczki z Allegro na Gadu-Gadu
12.01.2011 13:28, aktual.: 12.01.2011 14:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przesyłki dostarczane przez UPS, DHL, GLS, InPost i RUCH można śledzić od teraz przez komunikator Gadu-Gadu. Jest to nowa usługa, dzięki której w każdym momencie kupujący może sprawdzić status swojej przesyłki.
W nowej usłudze wprowadzono dwa rodzaje powiadomień:
- wysyłane automatycznie po każdej zmianie statusu przesyłki
- wysyłane na żądanie, z aktualnym statusem przesyłki.
Aby dostawać przez Gadu-Gadu powiadomienia o każdej zmianie statusu przesyłki należy:
- Połączyć swoje konto Allegro z Gadu-Gadu –. wpisać numer GG w ustawieniach konta Allegro, zaznaczyć informowanie o statusach paczek w ustawieniach powiadomień i dołączyć numer GG Allegro - GG: 600 do listy kontaktów w komunikatorze.
- Po zakupie kliknąć w Płacę i wybrać sposób zapłaty i dostawy. Utworzona zostanie wówczas karta płatności, na której sprzedający będzie mógł podać numer paczki. Kiedy to zrobi, informacje o jej statusie będą przekazywane na numer Gadu-Gadu śledzącego drogę paczki (kupującego).
Jeśli kupujący nie chce dostawać e-maili o dodaniu lub usunięciu numeru przesyłki z karty płatności, powinien tylko odznaczyć opcję „E-mail z informacją o numerze przesyłki (wprowadzenie lub usunięcie z karty płatności)”. w ustawieniach powiadomień.
Zapytaj Gadu-Gadu, gdzie jest Twoja paczka
Nawet jeśli transakcja nie ma karty płatności albo sprzedawca nie wpisał na niej numeru przesyłki, kupujący może dowiedzieć się, gdzie jest paczka. Należy wtedy:
- Zapytać sprzedającego o numer przesyłki.
- Dodać numer GG Allegro - GG: 600 - do listy kontaktów w swoim komunikatorze.
- Na ten numer wysłać wiadomość z hasłem „paczka”, nazwą przewoźnika i numerem paczki (np. „paczka DHL 1154114547”).
- W odpowiedzi znajdzie się informacja o aktualnym statusie przesyłki.