Samsung usuwa krytyczną usterkę z Galaxy S III
Wczoraj informowaliśmy was, że wystarczy jedna linijka kodu umieszczona na stronie internetowej, w sygnale NFC, kodzie QR lub po prostu w wiadomości tekstowej, by smartfony Samsung Galaxy wykonały nieodwracalny fabryczny reset, usuwając wszystkie dane użytkownika. Dziś Samsung odpowiada na zarzuty.
26.09.2012 15:45
Samsung Galaxy S III oraz inne smartfony z systemem Android z TouchWiz, były narażone na poważny atak ze strony cyberprzestępców lub zwykłych żartownisiów. Jak się okazuje, smartfony te niepoprawnie obsługują kody USSD, wykonując je automatycznie. Oznacza to, że jeżeli ktoś umieści taki kod na stronie internetowej, wyśle poprzez NFC, lub po prostu za pomocą SMS-a, może zablokować kartę SIM użytkownika lub usunąć wszystkie jego dane z telefonu.
Samsung już załatał tę usterkę w jednym ze swoich smartfonów. Galaxy S III, po zainstalowaniu najnowszej aktualizacji, jest już bezpieczny. Gigant potwierdził też, że pracuje nad łatką dla Galaxy S II. Niestety, nie wiemy co z aktualizacją dla innych smartfonów Galaxy, takich jak Galaxy Beam czy Galaxy Ace. Na szczęście, Collin Mulliner przygotował już rozwiązanie, którego Samsung nie był w stanie opracować. Jego aplikacja TelStop zastępuje domyślną, systemową aplikację obsługującą kody USSD i pozwala użytkownikowi na reakcję, zanim będzie za późno.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Film nagrany iPhone’em 5 robi ogromne wrażenie"