Trwa ładowanie...

Rosja: Wenus jest naszą planetą

Dmitrij Rogozin, szef rosyjskiej korporacji kosmicznej Roskosmos, ujawnił, że kraj planuje wysłać swoją własną misję do Wenus – oprócz innej planowanej z USA – o nazwie "Venera-D". Stwierdził też, że… Wenus jest rosyjską planetą.
Wenus na zdjęciu NASA
Wenus na zdjęciu NASA (NASA)
d2zqsuh

Rogozin swoją śmiałą tezę wygłosił przed reporterami na wystawie przemysłu śmigłowców HeliRussia 2020 w Moskwie.

– Wznowienie eksploracji Wenus jest w naszym programie. Uważamy, że Wenus jest rosyjską planetą, więc nie powinniśmy pozostawać w tyle – powiedział.

Z podanych przez niego informacji wynika, że "projekty misji Wenus są zawarte w rządowym programie eksploracji kosmosu w Rosji na lata 2021-2030".

Czytaj też: Życie na Wenus? NASA już planuje kolejną misję

Rosja żąda prawa do planety Wenus. Zaskakujące słowa prezesa Roscosmos

Życie na Wenus

Oświadczenie to miało miejsce dzień po tym, jak naukowcy ujawnili, że w atmosferze Wenus wykryto fosforowodór – gaz mogący oznaczać, że znajdują się tam żywe mikroorganizmy. Wenus jest podobnej wielkości co Ziemia i jest naszym najbliższym sąsiadem planetarnym, ale kręci się w odwrotnym kierunku w porównaniu z innymi planetami.

d2zqsuh

Jak stwierdziła jedna z autorek odkrycia fosforowodoru na Wenus, Sara Seager, ta nowa wiedza podnosi tę planetę do rangi interesującego miejsca w naszym układzie słonecznym obok Marsa i "wodnego świata" księżyców takich jak Enceladus i Europa.

Więcej o tym odkryciu przeczytacie tutaj.