RIM chce kupić mobilną sieć reklamową

RIM chce kupić mobilną sieć reklamową

20.08.2010 23:03, aktual.: 23.08.2010 09:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według informacji zbliżonych do źródła, RIM zamierza nabyć jedną z mobilnych sieci reklamowych. Tym samym dołączyłby on do dwójki dużych graczy w tym segmencie - Apple oraz Google - którzy posiadają takie sieci w swoim portfolio

Z nieoficjalnych informacji wynika, że RIM w ostatnich miesiącach rozmawiał w tej sprawie z mającą swoją siedzibę w Baltimore firmą _ Millenial Media _, jednak rozmowy te zakończyły się niepowodzeniem. Przyczyną tego były żądania finansowe firmy.

Millenial Media zażądał bowiem kwoty mieszczącej się w przedziale od 40. do 500 mln dolarów. Dla RIM taka kwota okazała się nie do zaakceptowania, co było przyczyną zerwania rozmów. Jednak teraz obie firmy ponownie miały do nich przystąpić.

Obecnie RIM, producent urządzeń BlackBerry, znajduje się pod sporą presją. Wszystko dlatego, że jego dwaj rywale - Google oraz Apple - posiadają już własne sieci reklamowe. W listopadzie 2009 roku Google nabył _ AdMob _ za 750 mln dolarów, natomiast Apple w styczniu 2010 nabył udziały w sieci _ Quattro Wireless _ za sumę 275 mln dolarów.

Komentarze (0)