Reklamy od Google'a tak łatwo się nie pozbędziesz

Reklamy od Google'a tak łatwo się nie pozbędziesz
Źródło zdjęć: © meneame comunicacions, sl / flickr.com / CC

19.09.2013 12:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wygląda na to, że Google chce się pozbyć ciasteczek na rzecz nowej metody śledzenia poczynań internautów. Czy AdID pomoże w jakiś sposób chronić naszą prywatność?

AdID ma być następcą internetowych ciasteczek i zarazem metodą Google’a na skuteczniejsze śledzenie internautów. Nie odbędzie się to jednak bez częściowych dla nich korzyści. Dzięki AdID, użytkownicy będą mogli w jednym, prostym menu ograniczać ilość informacji, jakie życzą sobie na swój temat udostępniać. AdID będzie też obsługiwał tryb prywatnego przeglądania witryn.

AdID jest obecnie w bardzo wczesnym stadium rozwoju. Google obecnie konsultuje swój pomysł z reklamodawcami i instytucjami rządowymi. Nie wszyscy są jednak zachwyceni. Krąży opinia, że AdID pozwoli Google’owi zmonopolizować rynek reklamy. Nie jesteśmy jednak w stanie odnieść się do tego zarzutu bez większej ilości informacji na temat samego mechanizmu.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Polacy wygrali z fotoradarami"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także