Reklamy od Google'a tak łatwo się nie pozbędziesz
Wygląda na to, że Google chce się pozbyć ciasteczek na rzecz nowej metody śledzenia poczynań internautów. Czy AdID pomoże w jakiś sposób chronić naszą prywatność?
AdID ma być następcą internetowych ciasteczek i zarazem metodą Google’a na skuteczniejsze śledzenie internautów. Nie odbędzie się to jednak bez częściowych dla nich korzyści. Dzięki AdID, użytkownicy będą mogli w jednym, prostym menu ograniczać ilość informacji, jakie życzą sobie na swój temat udostępniać. AdID będzie też obsługiwał tryb prywatnego przeglądania witryn.
AdID jest obecnie w bardzo wczesnym stadium rozwoju. Google obecnie konsultuje swój pomysł z reklamodawcami i instytucjami rządowymi. Nie wszyscy są jednak zachwyceni. Krąży opinia, że AdID pozwoli Google’owi zmonopolizować rynek reklamy. Nie jesteśmy jednak w stanie odnieść się do tego zarzutu bez większej ilości informacji na temat samego mechanizmu.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Polacy wygrali z fotoradarami"