Raport Interaktywnie.com "Narzędzia niezbędne w marketingu i PR"

Raport Interaktywnie.com "Narzędzia niezbędne w marketingu i PR"
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com
Bolesław Breczko

04.12.2017 16:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Liczba publikacji w mediach, zasięg, ekwiwalent reklamowy, zaangażowanie użytkowników, dotarcie.... To tylko niektóre z parametrów, które każdy marketingowiec czy nawet PRowiec, powinien mierzyć i analizować, najlepiej w czasie rzeczywistym. Stary, dobry Excell, choć w wielu kwestiach nadal niezastąpiony, może nie wystarczyć. Poprosiliśmy więc ekspertów, by podzieli się z czytelnikami listą narzędzi, które pomagają im w codziennej pracy.

Amatorski montaż wideo czy chałupniczo zrobiona grafika to nie jest coś, czym można się chwalić, ale sytuacji, w których trzeba poprawić coś "na już", a grafik wolny jest dopiero za trzy dni, nie brakuje. Wtedy znajomość programów graficznych staje się bardzo cenna i choć nie zastąpi specjalistycznych kompetencji może okazać się całkiem niezłym wyjściem awaryjnym. Tym bardziej, że większość jest dostępna na bezpłatnej bezpłatnej licencji, bez ograniczeń. Trzeba jednak uważać - bywają i takie, które darmowe są jedynie dla użytkowników domowych.

Jeśli zamierzamy zająć się monitoringiem sieci, sytuacja jest nieco inna. Systemy umożliwiające śledzenie wzmianek o naszej marce czy produkcie są płatne, ale ich koszty - dość elastyczne. Firmy mają do wyboru zwykle kilka dostępnych pakietów i wybierają w zależności zarówno od kosztów, jak i potrzeb. Warto jednak zainwestować. Monitoring służy nie tylko do wczesnego wykrywania ewentualnych kryzysów. Wiedza, kiedy i gdzie, mówią o nas klienci, pomaga rozdysponować marketingowy budżet, wspiera sprzedaż, także - umożliwia śledzenie poczynań konkurencji. A to wszystko finalnie przekłada się na większe zyski i silniejszą pozycję na rynku.

Żeby zdobyć lojalność konsumentów, trzeba jednak nie tylko ich obserwować, ale i właściwie o nich zadbać. Konkretnie - dać im to, czego potrzebują, w momencie, kiedy tego potrzebują. W raporcie Interaktywnie.com piszemy także o tym, jakie narzędzia pomogą w analizowaniu danych płynących z sieci i jak połączyć je z wiedzą na temat zachowań użytkowników w realu. Przedstawiamy systemy umożliwiające zbieranie leadów i wysyłkę newsletterów, a także mówimy o tym, jak analizować ich skuteczność.
Zapraszamy do pobrania!