Raport Interaktywnie.com: E‑commerce. Ranking sklepów internetowych 2014

Raport Interaktywnie.com: E-commerce. Ranking sklepów internetowych 2014
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

02.12.2014 11:32, aktual.: 02.12.2014 15:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Interaktywnie.com sprawdza polskie sklepy internetowe w unikatowym rankingu. Oprócz tego w raporcie znajdują się najnowsze prognozy dla branży oraz mnóstwo komentarzy specjalistów.

Specjaliści szacują, że w 201. roku wartość polskiego rynku e-commerce może wzrosnąć nawet do 29 miliardów złotych. To o ponad 5 miliardów więcej niż w 2013. Już ponad 60 procent polskich internautów robi zakupy w sieci, a liczba ta będzie rosnąć. Jeśli e-sklepy wejdą wreszcie w erę mobilną - szybciej niż dotychczas. Na razie jednak, mają z tym problemy.

- _ Podobnie jak w latach ubiegłych, dynamika wzrostu rok do roku będzie na poziomie dwucyfrowym - nie ma wątpliwości Jakub Szczepankowski, kierownik ds. performance i business development w Money.pl. - Mimo dużego udziału ruchu mobilnego w internecie w samym m-commerce transakcji jeszcze nie ma aż tak wiele, ponieważ ciągle znaczna część e-sklepów nie ma platform sprzyjającym mobilnym klientom i dokonywaniu przez nich transakcji - _dodaje.

Z raportu „MEC Mobile Report 2014”. wynika, że prawie 2/3 polskich internautów ma smartfony, a 1/3 - tablet. Tak duża popularność urządzeń mobilnych, które mogą być potencjalnym kanałem sprzedaży jest jednak niezauważana przez zdecydowaną większość e-sklepów. A brak strony czy to mobilnej czy responsywnej skutecznie odstrasza użytkowników od dokonywania zakupów na stronie sklepu. To bardzo duża i wymierna strata, zważywszy na to, że smartfon staje się dla młodszych roczników coraz bardziej naturalnym sposobem łączenia się z siecią.

E-sklepy, skoncentrowane na stronach desktopowych, nie zdają sobie sprawy, z konieczności dostosowania się do specyficznych preferencji mobilnych użytkowników. Nie rozumieją, że jest taka potrzeba, mylnie zakładając, że sprzedaż internetowa - bez względu na to, czy z poziomu komputera, czy tabletu - zawsze wygląda podobnie. Tymczasem m-commerce to coś, co trzeba wymyślić na nowo.

- _ Jest po prostu zupełnie nowym doświadczeniem, pojawieniem się możliwości kontaktu z konsumentem, w sytuacjach do tej pory niedostępnych - podkreśla Paweł Zieliński z Softhis. - Jeśli połączymy dobrze opracowana strategie e-handlu z odpowiednim UX i najnowszymi technologiami informatycznymi, będziemy mieć szanse na „ugryzienie” sporego kawałka sprzedażowego tortu _- przekonuje.

A jest co gryźć. Specjaliści, których poprosiliśmy o prognozy dotyczące rozwoju rynku e-commerce oceniają, że jego wartość pod koniec 201. roku wzrośnie do 29,07 miliardów złotych. To o 4 miliardy więcej niż w zeszłym roku.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

A ile z tego przypadnie na urządzenia mobilne? Na razie niewiele, bo - według szacunków ekspertów - zaledwie 5 procent. Prognozy są jednak jednomyślne. To m-commerce będzie trendem, który już za chwile zacznie napędzać cały segment handlu elektronicznego. Ten, kto w porę zrozumie specyfikę rynku, dostrzeże i wykorzysta jego możliwości, ma szanse sporo zarobić, bo wartość zakupów dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych stale rośnie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)