Raport: dziewczynki łatwiej uzależniają się od telefonów

Raport: dziewczynki łatwiej uzależniają się od telefonów

Raport: dziewczynki łatwiej uzależniają się od telefonów
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Bolesław Breczko
06.06.2018 14:55, aktualizacja: 06.06.2018 17:41

A mogłoby się wydawać, że to chłopcy częściej sięgają po komórkę, głównie z powodu gier. Ale wniosek płynący z raportu południowokoreańskiego uniwersytetu jest jednoznaczny. Według twórców badania może mieć to związek z większym przywiązaniem do używania mediów społecznościowych.

Badanie zostało przeprowadzone na 820 chłopcach i 976 dziewczynkach w średnim wieku 14,9 lat. Wyniki zebrane przez południowokoreański Uniwersytet dla kobiet Ewha pokazały, że aż 23,9 proc. dziewczynek jest narażonych na uzależnienie się od nowej technologii. W przypadku chłopiec ten odsetek wyniósł 15,1 proc.

Dziewczynki bardziej narażone na uzależnienie

Dodatkowo badanie wykazało, że najbardziej narażone są dziewczynki, które piją alkohol i osiagają gorsze wyniki w szkole. Ryzyko zwiększa także krótki sen w nocy. W grupie podwyższonego ryzyka znalazło się 40 proc. osób, które sypiają sześć godzin lub mniej. W grupie nieskiego ryzyka było to tylko 28,3 proc.

Naukowcy, którzy przeprowadzili badanie zaznaczyli, że jakość snu u nastolatków wpływa na ich zdolności uczenia się stabilność emocjonalną, a także rozwój fizyczny. Nadmierne użycie smartfona, zwłaszcza w nocy, wpływa na nieregularny i niezdrowy sen.

- Pojawiła się paląca potrzeba stworzenia sposobów na walkę z uzależnieniem od smartfonów na poziomie społecznym - zaznaczają naukowcy.

Badanie zostało opublikowane w Journal of Paediatrics and Child Health