Prognozy dla polskiego rynku monitorów
Iiyama prognozuje, że w 2011 roku sprzedaż monitorów na polskim rynku wzrośnie około 15%. Wysokiemu popytowi ma towarzyszyć wyraźny spadek cen paneli, który może sięgnąć nawet 20%. Według japońskiego producenta w kolejnych miesiącach będziemy obserwować coraz częstsze wykorzystywanie dużych, 24-calowych lub większych monitorów do współpracy z notebookami
07.02.2011 12:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
- To będzie ważny rok dla całego polskiego rynku monitorów, jak też z punktu widzenia iiyama. Rok 201. dowiódł, że klienci zapomnieli już o światowym kryzysie i mają bardzo optymistyczne nastawienie. Popyt będzie stymulowany również przez spadające ceny paneli. Za dodatkowy bodziec do wzrostu sprzedaży uważam coraz częstsze wykorzystywanie monitorów do pracy wraz z notebookami w trybie Dual Screen. Dzięki dwóm ekranom użytkownicy mogą uzyskać maksymalną efektywność podczas codziennej pracy stacjonarnej, korzystanie z cyfrowej rozrywki jest też ciekawsze na dużym panoramicznym ekranie niż na małym ekranie notebooka, którego główną zaletą jest mobilność - mówi Mariusz Kuczyński, Dyrektor Generalny iiyama Polska - Zauważyliśmy również rosnącą popularność wykorzystywania dwóch monitorów LCD postawionych obok siebie do pracy z desktopami. Koszt takiego rozwiązania jest dziś zdecydowanie bardziej korzystny ekonomicznie, gdyż przeciętna cena monitora panoramicznego w przeciągu kilku lat spadła ponad dwukrotnie. A
w ten sposób naprawdę wzrasta efektywność pracy - w końcu co dwa, to nie jeden.
Japoński producent dostrzega, że używanie dwóch monitorów przez jednego użytkownika to dobre rozwiązanie nie tylko dla profesjonalistów, grafików czy nawet graczy, ale także do zwykłych codziennych prac biurowych lub przeglądania zawartości internetu, na przykład, gdy użytkownik często otwiera wiele różnych okien jednocześnie.