Ponad 2 mld dziennych wywołań reklam mobilnych w sieci AdMob
AdMob, platforma reklam mobilnych należąca do Google, poinformował, że codziennie otrzymuje ponad 2 mld wywołań do dostarczanych przez siebie reklam. To ponad 4 razy więcej niż jeszcze rok temu
10.01.2011 | aktual.: 10.01.2011 10:10
W porównaniu z wynikami sprzed trzech lat, są one ponad 3. razy większe. Taki wynik świadczy o ogromnym potencjale tego rynku, jednak nie świadczy o skuteczności tego typu reklam. Wszystko dlatego, że wywołania reklam nie są równoznaczne z ich wyświetlaniem. A takich statystyk AdMob nie udostępnił.
Firma podała również, że każdego miesiąca otrzymuje ponad 10. mln unikalnych wywołań z telefonów pracujących pod kontrolą systemów Android oraz iOS. Oznacza to dwukrotny wzrost na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy.
W ciągu ostatniego roku największy wzrost wywołań zanotowała Azja (+564%), Europa Zachodnia (+471%) oraz Oceania (+363%). Na kolejnych miejscach znalazły się Ameryka Północna (+266%), Środkowa (+256%), Europa Wschodnia (+247%) oraz Afryka (+81%).