Polskie marki na Facebooku żyją Euro

W pierwszej setce postów najbardziej angażujących użytkowników na profilach
polskich marek w serwisie Facebook, aż 95 proc. dotyczy gry polskiej drużyny narodowej podczas Euro. Użytkownicy, mimo dużej liczby takich treści, wciąż reagują na nie bardzo chętnie.

Polskie marki na Facebooku żyją Euro

Twórcy Sotrendera, narzędzia pomiaru efektywności marketingu w mediach społecznościowych, przeanalizowali wszystkie najlepsze wpisy Facebookowych profili polskich firm i marek od początku Euro do 1. czerwca. Wśród pierwszych 100, tylko pięć odnosi się do spraw niedotyczących mistrzostw Europy w piłce nożnej. Użytkownicy portalu, mimo tak dużego natężenia komunikatów związanych z piłką, bardzo chętnie komentują je i udostępniają znajomym.

W czołowej setce, zarówno wśród stron prowadzonych przez największe firmy, jak i serwisy internetowe, 9. proc. to komunikaty nawiązujące do gry polskiej drużyny. Mniejsze i większe marki wykorzystują motywy związane z mistrzostwami, niezależnie od tego, czy są sponsorami imprezy i czy w jakikolwiek sposób są związane z piłką nożną.

Najbardziej angażujące użytkowników posty pochodzą ze strony "Serce i Rozum", prowadzonej przez jednego z operatorów telekomunikacyjnych. Rekordowy post zawierający tekst: "Chłopaki! Dziś wszyscy jesteśmy z Wami!", został zamieszczony 8 czerwca. Polubiło go ponad 15,5 tys. użytkowników, skomentowało ponad 700. a udostępniło znajomym - 61 tys. ludzi. Najbardziej popularny wpis, niezwiązany z piłką nożną, dotyczył zatrzymania wokalistki Kory Jackowskiej. Otrzymał 8140 oznaczeń "lubię to" i 450 komentarzy a udostępniony został 1430 razy.

"Ważne jest to, że tysiące +lajków+ dobrze wpływa na Edge Rank, czyli Facebookowy mechanizm filtrujący treści i decydujący o tym, jakie treści w ogóle dotrą do użytkowników - mówi dr Jan Zając, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego, współtwórca Sotrendera. - Nawet po zakończeniu mistrzostw będziemy jeszcze wiele razy widzieli proszenie o lubienie czy komentowanie wpisów, zwane przez niektórych +żebraniem o lajki+. Jak na razie, wydaje się to skuteczne, przynajmniej w chwilach narodowych uniesień sportowych".

Pozostałe, najbardziej angażujące użytkowników wpisy, odnoszą się przede wszystkim do meczu Polska-Rosja, w szczególności obronionego przez Przemysława Tytonia rzutu karnego oraz bramki, strzelonej przez Jakuba Błaszczykowskiego.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)