Polscy internauci a poczta e-mail: codziennie, bezpłatnie i... najchętniej na WP!

Polscy internauci a poczta e-mail: codziennie, bezpłatnie i... najchętniej na WP!06.07.2011 12:39
Polscy internauci a poczta e-mail: codziennie, bezpłatnie i... najchętniej na WP!

Zazwyczaj w domu, wieczorem i głównie za pomocą skrzynki pocztowej na WP - tak polscy internauci korzystają z usługi e-mail, wynika z niezależnych badań przeprowadzonych przez firmę Gemius S.A., na zlecenie domu mediowego mail-media

Innymi słowy: adresik na WP jest najpopularniejszy:)

Zazwyczaj w domu, wieczorem i głównie za pomocą skrzynki pocztowej na WP - tak polscy internauci korzystają z usługi e-mail, wynika z niezależnych badań przeprowadzonych przez firmę Gemius S.A., na zlecenie domu mediowego mail-media.

Znacząca większość polskich użytkowników Internetu (86%) posiada co najmniej jedną bezpłatną skrzynkę pocztową na prywatną korespondencję - wynika z raportu, jaki na zlecenie mail-media opracowała firma badawcza Gemius. Większość z nich jest zadowolona ze swojej poczty i nie zamierza jej zmieniać (np. w przypadku Poczty WP, 94. użytkowników deklaruje chęć dalszego korzystania ze swojego konta w portalu).

Zdecydowanie najczęściej internauci wybierają pocztę w portalu Wirtualna Polska. Niezmiennie cieszy się ona ogromną popularnością, a potwierdzają to dane z raportu Gemiusa - aż 40. deklarujących posiadanie konta e-mail, korzysta z niego właśnie za pomocą skrzynki na pierwszym polskim portalu internetowym. Dalsze miejsca w rankingu zajmuje poczta na Onecie i Google - gmail.

288756312412993683
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Jeśli internauci sprawdzają swoje skrzynki (a robią to codziennie lub prawie codziennie), to zazwyczaj za pomocą komputera stacjonarnego lub laptopa i prawie zawsze w domowym zaciszu (95%). Ulubioną porą dnia jest natomiast wieczór lub popołudnie. Co ciekawe, już blisko 17. internautów deklaruje, że korzysta z poczty mobilnej (zarówno w telefonie prywatnym, jak i służbowym). Liczba ta zapewne będzie rosnąć.

Internauci otrzymują dziennie od 1 do 5 wiadomości, z czego większość stanowią maile reklamowe. Te jednak im nie przeszkadzają, a wręcz często (dla blisko połowy badanych) są źródłem pożądanych informacji np. o promocjach. Z drugiej strony większość użytkowników (58%) nie czyta przesyłanych newsletterów.

Raport opracowała firma badawcza Gemius, we współpracy z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych, na zlecenie domu mediowego mail-media, należącego do Grupy SARE SA. Prześledzono posiadaczy prywatnych kont e-mail i sprawdzono ich opinie na temat mailingów reklamowych.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)