Polacy uwielbiają odkurzać? Zaskakujące wyniki badań
Firma Electrolux przeprowadziła w tym roku globalne badanie dotyczące odkurzania. O swoje nawyki związane ze sprzątaniem zapytani zostali mieszkańcy 23 krajów, w sumie – ponad 28 tysięcy osób, w tym Polacy. Wyniki są dość zaskakujące.
Wyniki badania Electrolux Global Vacuuming Survey 201. pokazują, że Polacy należą do narodów, które zdecydowanie cenią sobie czystość. Prawie 40 proc. ankietowanych wskazało, że odkurza od 2 do 5 razy w tygodniu, a aż 21 proc. z nas robi to raz dziennie. W obydwu przypadkach wyniki przekroczyły globalne średnie z pozostałych krajów, które wynoszą odpowiednio 33 proc. i 13 proc. Porządek nie jest za to najmocniejszą stroną Tajlandczyków i Chińczyków – do odkurzania raz w miesiącu lub rzadziej przyznaje się aż około 15 proc. mieszkańców tych krajów.
Czas na porządki
Badanie wykazało również, że najchętniej wybieraną porą na walkę z kurzem na świecie, są poranki w dni powszednie. Polacy natomiast najbardziej lubią odkurzać popołudniami. Takiej odpowiedzi udzieliło 3. proc. ankietowanych. Samo odkurzanie zajmuje nam najczęściej od 30 minut do 1 godziny, a podczas tej czynności większość mieszkańców globu lubi słuchać muzyki (najchętniej popu)
. Preferowanym przez ludzi strojem do odkurzania jest odzież codzienna (tak zadeklarowało aż 69 proc. respondentów) oraz strój sportowy (21 proc.).
Odkurzanie pełne emocji
Jak pokazują wyniki badania, tym co w odkurzaniu irytuje nas najbardziej, jest towarzyszący mu hałas –. tę odpowiedź wskazało 36 proc. respondentów z całego świata. Najbardziej drażliwi pod tym względem są Tajlandczycy, najmniej – Australijczycy. Okazuje się, że odkurzanie może wzbudzać także pozytywne emocje! Na pytanie "Co czujesz po skończonym odkurzaniu?" – większość respondentów odpowiedziała, że satysfakcję i szczęście (razem 39 proc.). W przypadku Polaków, najczęściej pojawiającą się emocją była ulga – wskazało ją 30 proc. ankietowanych.
Polak na zakupach
Co kieruje nami podczas podejmowania decyzji o zakupie odkurzacza? Ankieta wykazała, że dla polskich konsumentów najważniejszym czynnikiem jest skuteczność zasysania kurzu. Ponad 3. proc. osób uznało to za najważniejszą cechę. Podobny wynik pojawił się w odpowiedziach ankietowanych z całego świata. Podczas kupowania odkurzacza, Polacy zwracają także uwagę na inne cechy. Na drugim miejscu znalazła się moc, a na trzecim – ilość zużywanej energii. Okazuje się, że nie należymy do estetów – najmniej istotny jest dla nas design urządzenia. Tylko 0,48 proc. z nas wskazało ten element, jako ważny.
Źródło: Electrolux / JG, WP.PL