Polacy uwielbiają odkurzać? Zaskakujące wyniki badań

Firma Electrolux przeprowadziła w tym roku globalne badanie dotyczące odkurzania. O swoje nawyki związane ze sprzątaniem zapytani zostali mieszkańcy 23 krajów, w sumie – ponad 28 tysięcy osób, w tym Polacy. Wyniki są dość zaskakujące.

Polacy uwielbiają odkurzać? Zaskakujące wyniki badań
Źródło zdjęć: © © Justinb - Fotolia.com

28.10.2013 13:23

Wyniki badania Electrolux Global Vacuuming Survey 201. pokazują, że Polacy należą do narodów, które zdecydowanie cenią sobie czystość. Prawie 40 proc. ankietowanych wskazało, że odkurza od 2 do 5 razy w tygodniu, a aż 21 proc. z nas robi to raz dziennie. W obydwu przypadkach wyniki przekroczyły globalne średnie z pozostałych krajów, które wynoszą odpowiednio 33 proc. i 13 proc. Porządek nie jest za to najmocniejszą stroną Tajlandczyków i Chińczyków – do odkurzania raz w miesiącu lub rzadziej przyznaje się aż około 15 proc. mieszkańców tych krajów.

Czas na porządki

Badanie wykazało również, że najchętniej wybieraną porą na walkę z kurzem na świecie, są poranki w dni powszednie. Polacy natomiast najbardziej lubią odkurzać popołudniami. Takiej odpowiedzi udzieliło 3. proc. ankietowanych. Samo odkurzanie zajmuje nam najczęściej od 30 minut do 1 godziny, a podczas tej czynności większość mieszkańców globu lubi słuchać muzyki (najchętniej popu)
. Preferowanym przez ludzi strojem do odkurzania jest odzież codzienna (tak zadeklarowało aż 69 proc. respondentów) oraz strój sportowy (21 proc.).

Odkurzanie pełne emocji

Jak pokazują wyniki badania, tym co w odkurzaniu irytuje nas najbardziej, jest towarzyszący mu hałas –. tę odpowiedź wskazało 36 proc. respondentów z całego świata. Najbardziej drażliwi pod tym względem są Tajlandczycy, najmniej – Australijczycy. Okazuje się, że odkurzanie może wzbudzać także pozytywne emocje! Na pytanie "Co czujesz po skończonym odkurzaniu?" – większość respondentów odpowiedziała, że satysfakcję i szczęście (razem 39 proc.). W przypadku Polaków, najczęściej pojawiającą się emocją była ulga – wskazało ją 30 proc. ankietowanych.

Polak na zakupach

Co kieruje nami podczas podejmowania decyzji o zakupie odkurzacza? Ankieta wykazała, że dla polskich konsumentów najważniejszym czynnikiem jest skuteczność zasysania kurzu. Ponad 3. proc. osób uznało to za najważniejszą cechę. Podobny wynik pojawił się w odpowiedziach ankietowanych z całego świata. Podczas kupowania odkurzacza, Polacy zwracają także uwagę na inne cechy. Na drugim miejscu znalazła się moc, a na trzecim – ilość zużywanej energii. Okazuje się, że nie należymy do estetów – najmniej istotny jest dla nas design urządzenia. Tylko 0,48 proc. z nas wskazało ten element, jako ważny.

Źródło: Electrolux / JG, WP.PL

gadżetyodkurzaczodkurzanie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)