Poczta Google zaatakuje Cię reklamami

Poczta Google zaatakuje Cię reklamami

22.01.2010 14:50, aktual.: 22.01.2010 16:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Użytkownicy poczty Gmail muszą się liczyć z tym, że w przyszłości Google będzie dostosowywać reklamy kontekstowe nie tylko do aktualnie otwieranych e-maili, ale także do starszych wiadomości.

Zapowiedź taką znajdziemy w firmowym blogu. Koncern uzasadnia, że dla niektórych listów, jak chociażby życzeń urodzinowych, nie istnieją "dobre" ogłoszenia, które Google mógłby wyświetlać. W takich wypadkach będzie się sięgać do innych wiadomości.

Jednocześnie Google zapewnia, że dla potrzeb rozszerzonej funkcji nie będzie przechowywać dodatkowych informacji. Przydzielanie reklam ma się odbywać automatycznie. Pracownicy firmy nie będą angażowani do selekcjonowania ogłoszeń, a ponadto ani wiadomości, ani inne dane osobiste nie będą udostępniane reklamodawcom.