Piraci zniszczyli muzyczne e‑sklepy
21.01.2010 10:21, aktual.: 21.01.2010 10:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z szacunków "Rzeczypospolitej" wynika, że w ub.r. Polacy w sieci kupili kilkadziesiąt milionów utworów za ok. 30 mln złotych. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu legalną sprzedaż prowadziło kilkanaście sklepów. Dziś na rynku pozostały praktycznie tylko dwa
Cyfrowa muzyka okazała się dla większości Polaków zbyt droga. Jedna piosenka w nieistniejącym już OnetPlejer czy uruchomionym pół roku temu Nokia Music Store to ponad 3 zł. Z końcem 200. r. portal Interia zamknął swój sklep Melo.pl. Klientów zniechęcają m.in. antypirackie zabezpieczenia plików stosowane np. przez Nokia Music Store.
Zbyt wysokie ceny powodują też, że w Polsce od lat skala piractwa się nie zmniejsza. Według organizacji Business Software Alliance aż 57 proc. utworów muzycznych i programów sprzedawanych w Polsce to kopie pirackie. Organizacja International Intellectual Property Alliance wyliczyła, że w 2008 r. polska gospodarka na piractwie muzycznym straciła 100 mln dol.