Pingwin 3.0 - kolejna zmiana w wyszukiwarce Google

Pingwin 3.0 - kolejna zmiana w wyszukiwarce Google

Pingwin 3.0 - kolejna zmiana w wyszukiwarce Google
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
20.10.2014 13:21, aktualizacja: 20.10.2014 15:29

Google zmienia się, aby wyświetlać jeszcze lepsze rezultaty wyszukiwania dla swoich użytkowników. To wyszukiwarka, która jest światowym potentatem na rynku wyszukiwania, a w Polsce jest niekwestionowanym liderem z udziałem powyżej 96% jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z wyszukiwarki internetowej.

Od wielu lat firma Google jest znana z szybkiego rozwoju i postępu technologicznego. Wyszukiwarka, która już ma kilkanaście lat, nadal działa świetnie. Jest szybka, dokładna i niezawodna, a samo słowo “google”. stało się synonimem wyszukiwania.

Chcąc dotrzymać kroku rozwojowi technologicznemu i rosnącym oczekiwaniom użytkowników wyszukiwarki, inżynierowie w Google stale pracują nad jej rozwojem i aktualizacjami. Te największe z nich są publicznie ogłaszane przez pracowników Google, ponieważ mają one ogromne znaczenie dla osób korzystających z wyszukiwarki.

Poza klasycznym wyszukiwaniem informacji, Google oferuje mnóstwo innych funkcji wyszukiwawczych. Poniższa linia czasu prezentuje, kiedy pojawiały się w Google nowe funkcje i gruntowne zmiany.

Obraz
© Kliknij, aby powiększyć grafikę (fot. insidesearch.blogspot.com)

Każdego roku do wyszukiwarki Google wprowadzanych jest także kilkaset rozmaitych zmian jakościowych. Najbardziej rozpoznawalne aktualizacje w wyszukiwarce Google otrzymują swoje nazwy, które pochodzą ze świata zwierząt, jak Panda, Pingwin, Koliber czy Gołąb. Niedawno wprowadzono do wyszukiwarki kolejną aktualizację pod nazwą Google Pingwin 3.0. Jej zadaniem jest zmniejszenie znaczenia linków, które łączą ze sobą strony internetowe.

Pierwotne rozwiązanie w Google, znane pod nazwą PageRank zliczało ile linków prowadzi do danej witryny internetowej i na tej podstawie oceniało jej wartość i wiarygodność. Z czasem do całego mechanizmu wyznaczania wartościowych stron, czyli tych które mają znaleźć się najwyżej w wynikach wyszukiwania dodano kolejne elementy. Dziś jest ich już ponad 20. i wiele z nich jest okrytych tajemnicą handlową Google. Wobec tego samo znaczenie linków nie tylko zmalało z powodu dodania do algorytmu innych czynników, ale także było ono nadużywane przez osoby, które sztucznie chciały podnieść ranking swojej witryny internetowej w wyszukiwarce Google. Właśnie wobec takich działań, które mają manipulować rankingiem wyszukiwarki, została wydana aktualizacja Pingwin.

Jak możemy prześledzić na blogu Silesia SEM historię aktualizacji Pingwin, którego autorem jest dr Artur Strzelecki z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, to wynika z niej, że wyszukiwarka Google z powodzeniem podnosi jakość swoich wyników wyszukiwania, cykliczne wprowadzając kolejne aktualizacje. Pierwsze z nich nie były zauważalne przez użytkowników w Polsce, natomiast od zeszłego roku, każda kolejna duża zmiana, która jest wprowadzana, nie uchodzi uwagi ani właścicielom stron internetowych, ani użytkownikom wyszukiwarki.

Wyszukiwarka Google służy przede wszystkim jej użytkownikom, którzy szukają w niej informacji na różne tematy. Wprowadzając zmiany, inżynierowie Google zawsze będą chcieli, aby oni mieli największą satysfakcję z jej używania. Od dłuższego czasu, można też zauważyć, nie trzeba opuszczać wyników wyszukiwarki, aby znaleźć interesujące informacje. Dotyczy to zapytań o prognozę pogody, repertuar filmów w kinach, czy proste zapytania matematyczne bądź finansowe zostaną od razu zrealizowane i wyświetlone w oknie wyszukiwarki.

Natomiast jeśli jesteś właścicielem strony internetowej to warto stosować się do wskazówek dla webmasterów, które Google opisał i stale je aktualizuje. Pomogą one zbudować witrynę internetową, która ma dobrą treść, szybko i sprawnie działa na każdym urządzeniu oraz spełnia wymagania Google co do jakości. Te warunki sprawią, że strona internetowa będzie widoczna w Google i często odwiedzana przez użytkowników wyszukiwarki.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)