Piloci Su‑24M i ich sposób "na normalność". Nagranie z kokpitu ukraińskiego bombowca zaskakuje
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Materiał opublikowany przez Dowództwo Sił Powietrznych Ukrainy pozwala zobaczyć ukraińskich pilotów Su-24M podczas jednej z misji. Mężczyźni słuchają w kabinie muzyki, która najprawdopodobniej umila im prace w trudnych warunkach i daje namiastkę normalności. Dzięki nagraniu można również obejrzeć wygląd kokpitu bombowca frontowego, który został doposażony w ciekawy sprzęt.
Dowództwo Sił Powietrznych Ukrainy pokazało nagranie, na którym widać pilotów bombowca frontowego Su-24M. Nagranie jest nietypowe, bo daje szansę na usłyszenie dźwięku, a dokładniej mówiąc muzyki wypełniającej kabinę pilotów. Jak udało nam się ustalić, mężczyźni słuchają utworu "Strike in Trap" d3stra. Tytuł piosenki można przetłumaczyć jako "uderz w pułapkę", co pozwala sądzić, że wybór repertuaru do Su-24M nie był przypadkowy.
Piloci Su-24M nie tracą optymizmu
Kolejną interesującą kwestią jest widoczny w materiale sprzęt Lenovo. Urządzenie zostało zamontowane nad kokpitem pilotów. Najprawdopodobniej jest to tablet, który pełni funkcję dodatkowej nawigacji. Nie jest to sprzęt, który można znaleźć w standardowym wyposażeniu radzieckich bombowców frontowych. Nagranie pokazujące pilotów Su-24M i kokpit maszyny można obejrzeć poniżej.
Su-24M (w kodzie NATO "Fencer-D") wszedł do służby w 1983 roku i jest rozwinięciem Su-24 (w kodzie NATO "Fencer"), który powstał jako rosyjska odpowiedź na amerykańskie samoloty dalekiego zasięgu F-111, używane w roli bombowców strategicznych. W Su-24M m.in. rozbudowano system uzbrojenia, poprawiono nawigację, systemy celownicze, a także zamontowano instalację do tankowania w locie, co zwiększyło jego zasięg.
Su-24M, czyli dwuosobowy bombowiec frontowy (znajduje się w nim miejsce dla pilota oraz nawigatora) z biura konstrukcyjnego Suchoja ma długość 22,67, wysokość 5,97 m i rozpiętość skrzydeł 10,36 m. Został zaprojektowany w celu penetracji wrogiego terytorium i niszczenia celów naziemnych.
Maszyna może przeprowadzać ataki w każdych warunkach pogodowych, zarówno w dzień, jak i w nocy. Bombowiec jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 1550 km/h, a jego zasięg wynosi 3000 km. Su-24M może lecieć na maksymalnym pułapie 11 000 m, a maksymalna prędkość jego wznoszenia wynosi 9000 m na minutę.
W uzbrojeniu Su-24M można użyć działko GSz-6-23 kal. 23mm. Bombowiec może przenosić uzbrojenie o łącznej masie 8000 kg, w tym m.in. naprowadzane laserowo pociski rakietowe Kh-25L, kierowane pociski rakietowe klasy powietrze-ziemia Ch-59 oraz bomby KAB-1500L i KAB-50OKR.
Karolina Modzelewska, dziennikarka Wirtualnej Polski