PBI: internauci nie chronią swej prywatności

Dziewięć na dziesięć internautów umieściło w sieci informację na temat swojej daty urodzenia, imię oraz nazwisko, a jedna trzecia udostępniła prywatny numer telefonu - wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. PBI przypomina o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa oraz kierowaniu się zdrowym rozsądkiem w serwisach wymagających ujawnienia danych osobowych.

Obraz

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie PBI ukazują, że polscy internauci nie chronią w sposób należyty swojej prywatności w sieci, tylko 2. użytkowników nie umieściło w internecie żadnych informacji na swój temat.
Dziewięć na dziesięć osób, które wzięły udział w badaniu umieściły w internecie informację na temat swojej daty urodzenia, imię oraz nazwisko. Ponad dwie trzecie zamieściło w sieci swoje zdjęcia, a niemal połowa pochwaliła się swoim miejscem zamieszkania. Blisko 43. respondentów zaprezentowało w sieci przebieg swojej edukacji/kariery zawodowej. Informacje na temat nazwy firmy, w której pracuje podaje jedna na dziesięć osób. Ponad jedna trzecia udostępnia on-line prywatny numer telefonu.
Na pytanie jak często badani kasują swoje konta, po podjęciu decyzji o niekorzystaniu z jakiegoś serwisu najwięcej osób ( prawie 26. ) odpowiedziało, że usuwa konta rzadko. Niewiele mniej osób ( blisko 24% ) nie robi tego nigdy. Zaledwie co piąty respondent zadeklarował, że zawsze kasuje konto po zaprzestaniu korzystania z jakiegoś serwisu.

Obraz

_ Korzystając z serwisów wymagających posiadania profilu warto kierować się dodatkowymi zasadami bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku. Należy do nich na przykład ukrywanie części danych w swoim profilu (mają do nich dostęp tylko zaaprobowane osoby), nie używanie tych samych haseł do kilku kont, czy też staranna selekcja zdjęć, na których ujawniamy siebie i najbliższych _ - zaleca Sławomir Pliszka, dyrektor ds. badań PBI.

Wyniki sondażu potwierdzają niezwykłą popularność serwisów społecznościowych wśród polskich internautów. Blisko 90. ankietowanych posiada swoje konto w serwisie społecznościowym, a niewiele mniej ( 87% ) - profil w komunikatorze. Liderem pozostaje oczywiście Nasza-Klasa.pl, konto w tym serwisie ma - niezależnie czy z niego korzysta czy nie - blisko 85% respondentów.
Badanie na zlecenie PBI zrealizował IMAS International na próbie 50. internautów w wieku 18-54 lata. Pytania zadano w ramach badania Omnibus Online w dniach 11-15 czerwca.
Źródło: http://pbi.org.pl

Źródło artykułu: internetstandard.pl
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie kłamali o swoim Shahedzie. Ukraina obnażyła ich słabości
Rosjanie kłamali o swoim Shahedzie. Ukraina obnażyła ich słabości
Historyczny przypadek. Zjadł wołowinę, a później zmarł
Historyczny przypadek. Zjadł wołowinę, a później zmarł
Smażysz na tym oleju? Unikaj go, bo może sprzyjać otyłości
Smażysz na tym oleju? Unikaj go, bo może sprzyjać otyłości
Trump chce zaciskać pasa. Eksperci: to może się źle skończyć
Trump chce zaciskać pasa. Eksperci: to może się źle skończyć
Uczą się od najlepszych? Korea Płn. prezentuje swoje podróbki rakiet
Uczą się od najlepszych? Korea Płn. prezentuje swoje podróbki rakiet
To prawdziwy skarb z odpadów. Ma być warty ok. 100 mld dol.
To prawdziwy skarb z odpadów. Ma być warty ok. 100 mld dol.
Wreszcie puścili parę z ust. Amerykanie o F-35 nad Iranem
Wreszcie puścili parę z ust. Amerykanie o F-35 nad Iranem
Nie są w NATO. Pomogą Ukrainie finansować amerykańską broń
Nie są w NATO. Pomogą Ukrainie finansować amerykańską broń
Rosyjska broń w Wenezueli. Najmocniejsza karta w talii prezydenta Maduro
Rosyjska broń w Wenezueli. Najmocniejsza karta w talii prezydenta Maduro
Ujawnili tajne dokumenty. Rosja wspiera tajemniczego klienta
Ujawnili tajne dokumenty. Rosja wspiera tajemniczego klienta
Lecą na dwa fronty. Kupują od Amerykanów, produkują dla Europy
Lecą na dwa fronty. Kupują od Amerykanów, produkują dla Europy
Długo stały w magazynach. W końcu Ukraińcy je pokazali
Długo stały w magazynach. W końcu Ukraińcy je pokazali
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟