Państwowy Instytut Wydawniczy ma problemy na Facebooku. Wszystko przez kultową książkę

Państwowy Instytut Wydawniczy ma problemy na Facebooku. Wszystko przez kultową książkę

Państwowy Instytut Wydawniczy ma problemy na Facebooku. Wszystko przez kultową książkę
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Adam Bednarek
01.11.2018 08:39, aktualizacja: 01.11.2018 09:14

Wydawnictwa prezentują swoje nowości na Facebooku, pokazując, co czytelnicy mogą znaleźć w sklepach. Państwowy Instytut Wydawniczy z jedną książką miał jednak problem. Facebook przyczepił się do "Moby Dicka".

"Już po raz drugi Facebook broni Państwa przed naszą książką – 'produktem dla dorosłych'. Tym razem amerykański portal ocenzurował nam sztandarowy tytuł powieści amerykańskiej" - napisało wydawnictwo na swoim facebookowym profilu.

Chodziło o książkę "Moby Dick". PIW ponownie wydał klasykę, tym razem w przepięknej oprawie graficznej. Dlaczego społecznościowy gigant przeszkadza w sprzedaży jej za pomocą facebookowego sklepu? Przyzwyczailiśmy się, że Facebook różnie interpretuje nagość, którą chce cenzurować nawet w przypadku pomników czy ważnych zdjęć rodziców. Społecznościowy gigant obiecał poprawę, ale wpadki dalej się zdarzają. Tu jednak nie o okładkę chodzi, a tytuł - "dick" to w języku angielskim także wulgarne określenie.

Algorytmy mają problem z interpretacją pewnych tytułów i haseł. Algorytmy uznały, że skoro w poście jest "brzydkie słowo", to znaczy, że mamy do czynienia z produktem dla dorosłych.

Jak informuje PIW, pierwszą książką, która spotkała się z blokadą Facebooka, był "Niezły pasztet na via Merulana". Możemy się domyślać, że surowym algorytmom nie spodobał się fragment "niezły pasztet". Facebook w nowym regulaminie wyraźnie podkreślał, że nie toleruje obrażania innych, więc możliwe, że ten fragment potraktowano jako obraźliwe powiedzenie. Czasami sposób działania algorytmów jest absurdalny.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)