Panasonic sprzedał najwięcej wytrzymałych tabletów i notebooków w Europie

Panasonic sprzedał najwięcej wytrzymałych tabletów i notebooków w Europie

Panasonic sprzedał najwięcej wytrzymałych tabletów i notebooków w Europie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
11.07.2013 11:30

Z raportu VDC Research wynika, że sprzedaż wytrzymałych tabletów na rynku europejskim wzrosła w 2012 roku o ponad 40 proc. Pierwsze miejsce w tym segmencie rynkowym zdobył Panasonic.

Według firmy badawczej VDC Research, zajmującej się analizą i doradztwem w branży technologicznej, w ubiegłym roku na rynku europejskim sprzedanych zostało 70 405 wytrzymałych tabletów, co oznacza wzrost o 42 proc. względem 2011 roku. Panasonic, oferujący urządzenia pod marką Toughpad, osiągnął najlepszy wynik w tym segmencie, sprzedając 20 571 egzemplarzy, co dało mu 29,2 proc. całkowitego udziału w rynku. Producent wyprzedził dotychczasowego lidera Motion Computing, z dystrybucją na poziomie 14 599 tabletów i ponad 20-procentowym udziałem oraz Getac, który odpowiadał za 5,4 proc. całkowitej sprzedaży.

W ubiegłym roku w Europie sprzedano 122 145 wytrzymałych komputerów przenośnych, co oznacza spadek o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2011. Mimo to po raz jedenasty w historii Panasonic zachował pozycję lidera wśród producentów tego rodzaju urządzeń. Firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 77 693 egzemplarzy, co zapewniło jej 63-procentowy udział w rynku. Drugi na liście był Dell z udziałem rzędu 12,4 proc. Trzecie miejsce zajął Getac, który sprzedał 10 147 urządzeń, co dało mu 8-procentowy udział w tym segmencie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)