ORLEN Liderem Informatyki w Polsce

ORLEN Liderem Informatyki w Polsce

ORLEN Liderem Informatyki w Polsce
29.09.2010 10:53, aktualizacja: 29.09.2010 14:58

Niezależne jury, złożone z ekspertów branżowych, przedstawicieli redakcji Computerworld i laureatów poprzednich edycji konkursu Lider Informatyki zdecydowało, że ORLEN jest firmą najlepiej wykorzystującą IT w sektorze przemysłowym. Oceniano przede wszystkim udokumentowany wpływ IT na rynkowy sukces firmy.

W tym roku tytuł Lidera Informatyki został przyznany w sześciu kategoriach; przemysł, bankowość i finanse, handel i usługi, sektor publiczny, opieka zdrowotna oraz utilities czyli przedsiębiorstwa użyteczności publicznej. W konkursie wystartowały firmy spoza branży IT, czyli użytkownicy technologii, a nie jej oferenci. Do ścisłego finału jury zakwalifikowało po trzy firmy i instytucje w każdej kategorii w oparciu o nadesłane ankiety. Decyzja o tym, które z nich otrzymały statuetkę „Lidera Informatyki”. została podjęta po przeprowadzeniu szczegółowej analizy danych dostarczonych do jury i wywiadów z kandydatami. PKN ORLEN zgłosił do konkursu projekty, które przynoszą Spółce praktyczne korzyści biznesowe.
- Platforma Sprzedaży Detalicznej (PSD) - umożliwia skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw towarów i parametrami procesu sprzedaży detalicznej w sieci ponad 133. stacji paliw oraz efektywne, scentralizowane stosowanie nowoczesnych metod promocji na stacjach Koncernu. PSD stwarza również nowe możliwości monitorowania i bieżącego zarządzania sprzedażą na stacjach paliw.

- Samoobsługa na Bazach Magazynowych - obniżyła koszty obsługi oraz zmieniła jakość procesu przygotowania i obsługi odbioru produktów paliw na terminalach paliwowych Koncernu. Poprawie uległy także parametry procesu obsługi klientów odbierających produkty od Koncernu, skrócono o 1/3 średni czas obsługi odbioru na terminalu. Projekt ma istotne znaczenie dla poprawy procesów obsługi sprzedaży Koncernu.

- Telefonia Voice Over IP (VOIP) - wprowadzone rozwiązania infrastrukturalne umożliwiły redukcję kosztów telekomunikacyjnych dla połączeń stacjonarnych i komórkowych o ponad 50%. Projekt umożliwił także wprowadzenie nowych usług, pozwalających zwiększyć produktywność m.in. pracy grupowej.

- Harmonogramowanie Produkcji (COMp4) - umożliwiło zastosowanie zaawansowanych metod modelowania i optymalizacji produkcji w celu usprawnienia złożonego procesu budowy harmonogramu zadań produkcyjnych w złożonym zakładzie rafineryjnym i petrochemicznym. Efekty odzwierciedlają się w obszarze poprawy zgodności realizowanej marży z optymalizowanymi planami działalności operacyjnej oraz optymalizacji parametrów jakościowych produktów – co ma duże znaczenie przy skali przerobu ropy.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)