Nowoczesne rozwiązania na poczcie. Wreszcie łatwiej!
Poczta Polska się zmienia. Jak można przeczytać w ostatniej informacji prasowej, niedawno firma zamówiła badania, z których płynie wniosek, że "za sprawą internetu i mediów społecznościowych dokonuje się prawdziwa rewolucja w komunikacji". Ta "zaskakująca" konkluzja najwyraźniej uświadomiła pocztowym włodarzom, że trzeba iść z duchem czasu. Jednak żarty na bok, bo efektem tego są nowoczesne i przydatne przede wszystkim nam - klientom - rozwiązania.
Co roku poczta dostarcza pół miliarda listów poleconych. To oznacza ogromną rzeszę klientów, którzy od dawna już wyczekują poważnych ułatwień. W odpowiedzi na te oczekiwania Poczta Polska jakiś czas temu przyjęła nową strategię - połączenie tradycyjnej korespondencji z mailami oraz innymi technologiami cyfrowymi. Teraz obserwujemy pierwsze efekty tego podejścia.
Awizo już nie tylko na papierze
Najnowsze zmiany usprawnią wysyłanie listów poleconych, a konkretnie dotyczą awizo. Obok tradycyjnego papierowego powiadomienia dostarczanego przez listonosza, do naszej dyspozycji mamy również bezpłatne awizo elektroniczne - eINFO: awizo. Jeżeli listonosz nie będzie mógł doręczyć listu lub paczki, Poczta wyśle nam wiadomość z informacją o numerze przesyłki oraz adresem placówki, w której można ją odebrać. Sami możemy wybrać w jakiej formie chcemy tę wiadomość otrzymać - na skrzynkę mailową czy SMS-em. Aby skorzystać z nowego sposobu dostarczania awizo, przy okazji najbliższej wizyty na poczcie powinniśmy złożyć pismo z dyspozycją do otrzymywania elektronicznych powiadomień.
- _ To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza wtedy, gdy jesteśmy dłużej w pracy lub poza miejscem zamieszkania. Wystarczy udać się do placówki pocztowej i podać otrzymany e-mailem albo SMS-em numer listu poleconego, a pracownik Poczty wyda taką przesyłkę _ - mówi Agnieszka Piaskowska, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Usług Pocztowych w Poczcie Polskiej.
Elektroniczne potwierdzenie odbioru
Żadne pisma nie są jednak potrzebne, gdy to my jesteśmy nadawcą listu poleconego. W tym wypadku wystarczy wpisać na dowodzie nadania nasz adres e-mail lub numer telefonu. Zostaniemy powiadomieni mailem lub SMS-em, gdy tylko przesyłka dotrze do adresata lub gdy nie zostanie przez niego odebrana.
Klienci chcą być coraz bardziej samodzielni, niezależni, z nieograniczonym dostępem do usług Powiadomienia o dostarczeniu lub otrzymaniu przesyłek przez SMS lub e-mail to nie jedyne zmiany, jakie wprowadza Poczta Polska. Od przyszłego roku doczekamy się również serwisu internetowego, w którym będziemy mogli założyć konto, by monitorować przesyłki, obserwować historię naszych nadań czy złożyć dyspozycję dosłania przesyłek albo otrzymywania wspomnianego wcześniej elektronicznego awizo.
Wszystko wskazuje na to, że Poczta wreszcie zaczęła dostrzegać zagrożenie ze strony konkurencji i postawiła na rozwijanie, a właściwie nadrobienie zaległości w wykorzystaniu nowych technologii. Najlepszą wiadomością jest jednak to, że najbardziej skorzystają na tym klienci. Oby tak dalej, czekamy jeszcze tylko na zlikwidowanie kolejek w urzędach pocztowych.
_ GB/JG/GB _