Nokia inwestuje w serwis społecznościowy Twango
24.07.2007 12:30, aktual.: 24.07.2007 13:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nokia ogłosiła, że przejmuje Twango.com, aby umożliwić swoim klientom łatwy sposób na wymianę mediów poprzez urządzenia mobilne. Twango to połączenie bezpłatnej, publicznej składnicy plików rozmaitych typów oraz serwisu społecznościowego.
W serwisie można umieszczać swoje fotografie, wideo, dokumenty z edytorów, arkusze itp. Materiały można etykietować jako prywatne bądź publiczne. Anonimowo można wysłać jednorazowo plik o wielkości do 10 MB, a po zarejestrowaniu się nawet 100 MB.
Pliki zamieszczone na serwisie można posyłać za pomocą formularza w przeglądarce, pocztą elektroniczną, czy z cyfrowego aparatu fotograficznego.
_ - Nokia rozważała 75 innych serwisów, zanim postanowiła kupić Twango - _ mówi Gerard Wiener, odpowiedzialny za nowe inwestycje w Nokii. _ - Zdecydowaliśmy się na Twango z powodu jego założycieli, którzy są nie tylko świetnymi fachowcami, ale i entuzjastami fotografii, a ponadto doskonale znają się na usługach internetowych. _
Twango został założony pod koniec 2004 r. przez piątkę byłych pracowników Microsoftu, a oficjalnie rozpoczął swoją działalność w październiku 2006 r.
W związku z przejęciem przez międzynarodową korporację, serwis ma również poszerzyć swoją działalność na inne kraje. W przyszłości planuje otworzyć specjalne jednostki odpowiedzialne za wdrożenie serwisu w różnych krajach.
Serena Glover, jedna z twórców Twango, uważa że dzięki "opiece" tak znanej marki jaką jest Nokia, serwis czeka dynamiczny wzrost popularności. _ - Nasz serwis nadal będzie bezpłatny, ale wraz z dalszym rozwojem planujemy poszerzanie usług, za które będzie się płacić- _ tłumaczy Glover.
Jak wyjasnia Glover, każdy, kto ma telefon z dostępem do poczty elektronicznej, może korzystać z Twango. Przedstawiciele Nokii potwierdzają, że serwis chce nadal pozostać otwarty dla wszystkich użytkowników.