Netia ma ponad 100 tys. klientów ETTH

Netia ma ponad 100 tys. klientów ETTH29.12.2009 11:15
Netia ma ponad 100 tys. klientów ETTH
Źródło zdjęć: © netia

W mijającym roku Grupa Netia kontynuowała konsolidację rynku operatorów sieci osiedlowych, świadczących usługi w technologii ETTH (Ethernet To The Home). W 2009 roku Internetia, spółka z Grupy Netia, dzięki przejęciom pozyskała prawie 17 tys. aktywnych klientów.

W kończącym się roku Internetia, spółka zależna Netii wydała na akwizycje 16,7 mln zł, przejmując 5 sieci (spółki lub zorganizowane części przedsiębiorstwa) z 16925 aktywnymi klientami oraz potencjałem podłączenia 88 tys. gospodarstw domowych.

Średnia cena pozyskania klienta poprzez akwizycje w tym roku wyniosła niespełna 1 tys. złotych, czyli porównywalnie do średniej z lat poprzednich. Akwizycje nastąpiły przede wszystkim w rejonach obecnego działania Internetii, czyli Górnym i Dolnym Śląsku (E-Tychy, Gaja z Krapkowic, Bater z Zabrza, D2D z Rudy Śląskiej).

Oprócz poszerzania swojej obecności na tych atrakcyjnych terenach, spółka zależna Netii poszerzyła pole swojej obecności na kolejny rynek - Szczecin - przejmując w ostatnich dniach tego roku firmę Global Connect.

W ciągu dwóch i pół roku Grupa Netia - z uwzględnieniem 5 tegorocznych transakcji - przejęła łącznie 27 sieci, które działają obecnie w ramach jednej spółki pod nazwą Internetia. Obszar działania tych sieci koncentruje się przede wszystkim na Górnym i Dolnym Śląsku, Krakowie oraz Białymstoku i okolicach.

Na akwizycje sieci ethernetowych Netia wydała do tej pory 101 mln złotych. Na modernizację i rozbudowę przejętych sieci przeznaczono dotychczas kilkanaście milionów złotych. Obecnie liczba klientów, którym Grupa Netia świadczy usługi w technologii ETTH przekracza 105 tys., zaś w zasięgu tych sieci znajduje się łącznie około 400 tys. gospodarstw domowych.

Netia szacuje, że łącznie w Polsce jest około 800 tys. aktywnych klientów sieci w technologii ETTH.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)