Netbooki zaleją sklepy: dwa razy więcej urządzeń w sprzedaży

Netbooki zaleją sklepy: dwa razy więcej urządzeń w sprzedaży
Źródło zdjęć: © Samsung

14.07.2009 12:00, aktual.: 15.07.2009 09:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W tym roku do sklepów na całym świecie trafi dwa razy więcej netbooków niż w 2008. Jednocześnie zmniejszy się wybór klasycznych laptopów, które ustąpią miejsca swoim mniejszym odpowiednikom. Prognozę zwiastującą kolejny świetny rok urządzeń przenośnych przedstawiła firma DisplaySearch.

Do kanałów dystrybucji może w tym roku trafić nawet około 32,7 mln egzemplarzy netbooków. To niemal dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym, kiedy w sklepach pojawiło się około 16,4 mln urządzeń.

John Jacobs, dyrektor DisplaySearch, powiedział, że klienci wybierają netbooki z powodu ich przystępnej ceny - od 30. do 500 dolarów za egzemplarz. Producenci cały czas pracują również nad rozwiązaniami, które odpowiadałoby potrzebom użytkowników: aktualnie planuje się powiększenie ekranów i klawiatur. Wielokrotnie te dwie kwestie poruszane były przy zwracaniu netbooków od niezadowolonych klientów.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Inne usprawnienia, na których koncentrują się producenci netbooków, to m.in. lepsze możliwości graficzne (przykładami są m.in. 12-calowy IdeaPad S1. odtwarzający filmy HD od Lenovo czy technologia Ion Nvidii).

"Już niedługo może okazać się, że implementacja nowych rozwiązań sprzętowych do netbooków rozmyje ich ultraprzenośny charakter i zbytnio upodobni do laptopów. Już teraz można znaleźć na rynku "ultralekkie laptopy", które są bardziej wydajne od netbooków i jednocześnie nieco słabsze od swoich klasycznych odpowiedników" - dodał Jacobs.

Warto dodać, że netbooki notują świetne wyniki sprzedaży w państwach rozwijających się, gdzie klienci wybierają je zamiast klasycznych laptopów. W krajach rozwiniętych urządzenia te postrzegane są jako dodatek do posiadanego sprzętu.

Z 32,7 mln netbooków, które trafią do sklepów w skali światowej, 13,1 mln znajdzie się na rynku Europy, Środkowego Wschodu i Afryki, 8,8 mln w Ameryce Północnej, 3,9 mln w Chinach oraz 3,0 mln na terenie Azji. Do Japonii i Ameryki Łacińskiej trafi zaś po 1,9 mln urządzeń.

Źródło artykułu:idg.pl
Komentarze (44)