Najtańszą elektronikę i AGD kupisz w...
13.05.2011 10:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na zakupach w internecie przeciętny polski konsument oszczędza
średnio 15 proc. ceny, wynika z raportu "Polska internetowa", przygotowanego przez Boston
Consulting Group, na który powołuje się "Dziennik Gazeta Prawna".
Polski e-konsument jest niezwykle pragmatyczny. - Cena to pierwsza i najważniejsza wartość jaką się kieruje decydując się na zakupy w sieci. Potwierdza to raport BCG.
Wynika z niego, że towary w sieci są średnio o 2. proc. tańsze. Nawet po doliczeniu kosztów przesyłki to nadal oszczędność na zakupach online wynosi średnio 15 proc.
Najwięcej można zaoszczędzić na internetowych zakupach kosmetyków (2. proc.), AGD (18 proc.) i elektroniki (15 proc.).
Najmniejsze różnice w cenach widać przy kupnie odzieży i obuwia (4 proc.) oraz książek (2 proc.).
W zeszłym roku na zakupy w internecie Polacy wydali rekordowe 1. mld zł, co daje blisko 3 proc. wartości całego handlu detalicznego. W tym roku rynek ten ma się zwiększyć o 17 proc.
Wydatki konsumenckie w sieci rosną w takim tempie, że przy optymistycznych założeniach w 2015 r. osiągną blisko 50 mld zł, a e-handel będzie stanowił aż 7 proc. całego handlu detalicznego w Polsce, pisze "DGP".