Możesz kupić buty jak z "Powrotu do przyszłości". Mają jeszcze więcej gadżetów
Prawie 30 lat temu, firma Nike została zaproszona do współpracy przy filmie, którego akcja miała rozgrywać się w 2015 roku. Wyzwanie polegało na wyobrażeniu sobie i zaprojektowaniu butów odpowiednich dla tych „zaawansowanych technologicznie” czasów. Zadanie zostało przekazane zespołowi projektowemu, który dość często staje przed wyzwaniem wymyślania technologii przyszłości.
22.10.2015 | aktual.: 22.10.2015 15:21
Rezultatem tej współpracy były buty Nike Mag z unikalnym system „samowiązania”, które dzięki niezwykłemu designowi stały się jedną z kluczowych ikon popkultury. - Zaczęliśmy wtedy prace nad czymś, co miało być jedynie fikcją, ale po latach stało się faktem - stworzyliśmy nową technologię, z której korzystać będą mogli wszyscy sportowcy - powiedział Mark Parker, Chief Executive Officer firmy Nike. Firma dostarczyła właśnie najnowszy model butów Nike Mag do Michael’a J. Foxa, ich pierwszego i najbardziej znanego użytkownika.
Zastosowane w tym modelu innowacje są krokiem naprzód wobec „samosznurujących”. się Mag – łącząc ideę filmowego buta z współczesną technologią cyfrową. Rezultatem jest system, który wyczuwa ruchy użytkownika i w czasie rzeczywistym zmienia poziom dopasowania buta do stopy oraz jego stabilizację. Zaprezentowany model jest jednak dopiero pierwszym z planowanych. Firma pracuje nad wdrożeniem tej technologii w butach sportowych dla wielu dyscyplin, aby korzystający z nich sportowcy mogli osiągnąć wyniki, które wcześnie były poza ich zasięgiem.
Buty to niestety edycja limitowana. Będą dostępne jedynie poprzez aukcję, z której cały zysk przekazany zostanie fundacji Michael J. Fox Foundation for Parkinson’s Research. Informacji o starcie aukcji należy będzie szukać na Twitterze na początku 201. roku.