mBank ostrzega przed kolejnymi działaniami przestępców .Chcą oni zdobyć PESEL oraz nazwisko panieńskie matki
mBank ostrzega swoich klientów przez kolejnymi atakami oszustów. Tym razem chodzi o tzw. kampanię "phishingową".
17.08.2018 11:10
Kolejne oszustwo w mBanku jest dość typowe. Klienci dostają maila z informacją o nowej wiadomości, która czeka na nich po zalogowaniu się w bankowości internetowej wraz z linkiem do systemu. Pozornie oszustwo nie powinno być trudne do rozpoznania, ponieważ adresy mailowe nadawców oraz adres strony nie wydają się pochodzić ze strony mBanku.
Gdy już dojdzie do etapu zalogowania się na fałszywej stronie, rozpoczyna się seria kłopotów. Szczególnie gdy poda się numer PESEL oraz nazwisko panieńskie matki.
Przydatność danych
Celem złodziei jest dostęp do konta bankowego oraz znajdujących się na nim środków pieniężnych. Chęć zdobycia numeru PESEL i nazwiska panieńskiego matki może dotyczyć oszustw na tzw. „duplikat karty SIM”. Wymienione wcześniej dane pomagają zdobyć duplikat karty SIM u operatora klienta. Również tego typu dane wymagane są w ramach aktywacji aplikacji mobilnej mBanku, dzięki której zatwierdzić tzw. weryfikację mobilną.
Zasady ostrożności
mBank informuje, że gdy zauważymy pierwsze „ślady” włamania, należy jak najszybciej zmienić hasła dostępu oraz skontaktować się z infolinią. Banki same w sobie nie wysyłają maili zawierających linki do logowania się do serwisu, ani nie proszą o podawanie danych w trakcie tego procesu. Również w tym wypadku nie jest wymagana aktywacja jakichkolwiek usług. Instytucja nie wysyła także żadnych certyfikatów bezpieczeństwa, ani aplikacji do zainstalowania.