Marcowy ranking serwisów tematycznych

Marcowy ranking serwisów tematycznych

Marcowy ranking serwisów tematycznych
29.05.2007 09:30, aktualizacja: 29.05.2007 13:28

Wyniki badania Megapanel/PBI w 12 kategoriach tematycznych za marzec 2007 r. przynoszą kilka istotnych zmian. Jedna z najciekawszych: uruchomienie nowej platformy społecznościowej Gadu-Gadu "Moja Generacja" przyczyniło się do pozyskania ponad 800 tys. użytkowników ( real users ) w ciągu miesiąca, zasięg serwisu zwiększył się ponad dwukrotnie - z 4,06 % w lutym, do 10,8% w marcu. Kolejna interesująca zmiana: w kategorii Kultura i Rozrywka serwisy rozrywkowe portalu o2.pl znalazły się na trzeciej pozycji, wyprzedzając Wirtualną Polskę.

Informujemy, że za przyporządkowanie witryn do 12 kategorii odpowiada Rada Badania PBI.

Kategoria Informacje, Publicystyka, Media

W kategorii "Informacje, publicystyka, media" o trzy oczka w górę w stosunku do lutego awansowały serwisy TVN - z 9 na 6 miejsce. Właśnie w marcu został otworzony serwis tvn24.pl. Wiele witryn odnotowało w stosunku do lutego wzrosty zasięgu, np. serwisy TVP miały go w marcu o ponad 3 pkt procentowe więcej.

Obraz

Kategoria Kultura i Rozrywka

Nie ulega wątpliwości, że to jedna z najgorętszych kategorii, z największym zasięgiem - 91,55% i średnim czasem użytkownika na witrynie - 6 godzin i 8 minut miesięcznie.

W tym rankingu zmiana w pierwszej trójce - serwisy rozrywkowe portalu o2.pl wyprzedziły serwisy rozrywkowe Wirtualnej Polski. o2.pl ma 0,38 pkt procentowego zasięgu przewagi nad konkurentem. Z kolei Youtube.com wyprzedził w tej kategorii serwisy Interia.pl.

Obraz

Kategoria Motoryzacja

Lider rankingu otoMoto, zostawia konkurencję daleko w tyle, od kolejnego serwisu dzieli go 7 pkt procentowych zasięgu. Spadek odnotowała Grupa Gratka - w lutym na trzecim miejscu, w marcu znalazła się na piątej pozycji.

Obraz

Kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Pierwsza dziewiątka wygląda tak samo jak w lutym. Zmiana nastąpiła dopiero na dziesiątej pozycji, na której znalazły się serwisy biznesowe Grupy IDG.

Obraz

Kategoria Budownictwo i Nieruchomości

To najmniej popularna kategoria wśród internautów, która dociera do 25,5% polskich internautów.

Na siódmym miejscu w tym rankingu pojawiły się serwisy Onetu. Liderem pozostały serwisy Gazeta.pl.

Obraz

Kategoria Edukacja

Wszystkie serwisy z trzech pierwszych pozycji zyskały na zasięgu w stosunku do lutego. Wikipedia - 4,41 pkt. proc., Onet - 2,43 pkt. proc., Sciaga.pl - 1,9 pkt proc. Dużym powodzeniem wśród internautów cieszą się serwisy ze ściągami, np. bryk.pl awansował z 18 pozycji w lutym, na 14 w marcu. Z kolei Onet.pl uruchomił swój serwis Ściąga.

Obraz

Kategoria Sport

Serwis sport.pl należący do Gazeta.pl wystartował w połowie marca, to chyba za wcześnie, by mógł on wpłynąć na pozycję serwisów sportowych należących do Agory. W marcu, podobnie jak w lutym, znajdowały się one na czwartym miejscu.

Nowością jest witryna championsplanet.pl, która trafiła na 13 pozycję - to serwis Ligi Mistrzów sponsorowany przez Heinekena.

Obraz

Kategoria Styl Życia

Tak samo jak w poprzednim miesiącu wygląda pierwsza piątka witryn i w całości należy do portali. Duży spadek zanotowała Platforma Kobieta.pl - z 8 na 14 miejsce, ze stratą ponad 0,5 pkt proc. zasięgu.

Obraz

Kategoria Turystyka

Coraz większą popularnością cieszy się serwis Google Maps, który w stosunku do lutego zyskał 0,86 pkt procentowego i awansował z 10 na 8 pozycję. Od niedwana w mapach Google'a dział wyszukiwanie adresów na terenie Polski. Szyki może pomieszać mu Zumi.pl - serwis z mapami Onetu, które pojawił się w kwietniu bieżącego roku. Kolejna witryna z mapami - map24.com - spadła na 10 pozycję i straciła 0,55 pkt procentowego. Na 11 pozycji pojawił się tur.info - serwis informacyjny branży turystycznej.

Obraz

Kategoria Nowe Technologie

Bez zmian w pierwszej szóstce. Na siódme miejsce trafił serwis torrenty.org, zawierający odnośniki do plików popularnej sieci peer 2 peer.

Obraz

Kategoria Praca

Na pierwszej miejsce powrócił serwis Pracuj.pl, który ma ponad 2 pkt. proc. zasięgu przewagi nad Gazetą. Przedstawiciele pionu internet Agory nie ukrywają jednak, że jest to dla nich jedna z kluczowych kategorii, niedawno firma uruchomiła nowy serwis z ofertami rekrutacyjnymi dla branży finansowej - jobspot.pl. Z kolei z piątego na dziesiąte miejsce spadły serwisy rekrutacyjne Onet.pl.

Obraz

Kategoria Społeczności

Bardzo duży wzrost odnotowały serwisy społecznościowe Gadu-Gadu - z 4,60% zasięgu w lutym, do 10,80% zasięgu w marcu, oznacza to skok z 13 na 6 pozycję. W ciągu miesiąca odświezony serwis społecznościowy, nazwany Moja Generacja, zyskał aż 886 tys. użytkowników ( real users ).

Nowością jest witryna odpowiedz.pl, która opiera się na podobnym pomyśle co serwisy pytamy.pl czy zadajpytanie.pl. Jednak to odpowiedz.pl znalazła się najwyżej w tej kategorii - na 12 miejscu z 4,06% zasięgu.

Obraz

Patrz także:

Marcowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce - http://www.internetstandard.pl/news/111378.html

Lutowy ranking serwisów tematycznych - http://www.internetstandard.pl/news/109670.html

Metodologia badania Megapanel PBI/Gemius w pytaniach i odpowiedziach - http://www.internetstandard.pl/news/77518_1.html

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)