Mali producenci są widoczni na rynkach wschodzących
Micromax, Spice Mobile, Yulong Coolpad - te marki zaczynają zdobywać rynki wschodzące. Z analiz Strategy Analitycs wynika, że 25 spośród ponad 200 małych producentów telefonów wyprodukowało w I kwartale 21 mln sztuk telefonów, czyli około 5% globalnego rynku
13.06.2011 | aktual.: 14.06.2011 12:57
Micromax, Spice Mobile, Yulong Coolpad - te marki zaczynają zdobywać rynki wschodzące. Z analiz Strategy Analytics wynika, że 25 spośród ponad 200 małych producentów telefonów wyprodukowało w I kwartale 21 mln sztuk telefonów, czyli około 5% globalnego rynku.
Mali producenci opanowali głównie rynki Chin, Indii i krajów Afryki, gdzie także wzrasta popyt na smartfony, ale zasobność kieszeni nabywców jest daleko mniejsza niż na rynkach rozwiniętych. W I kwartale dostarczyli oni 4. mln sztuk telefonów, co dało im udział na poziomie 13%.
Na rynkach rozwijających się, mali producenci prześcigają pod względem ilości sprzedanych telefonów niektórych znanych producentów - jak chociażby SonyEricssona czy Motorolę. Swój sukces opierają na niskich cenach, obsłudze więcej niż jednej karty SIM i współpracy z lokalnymi operatorami.
Strategy Analytics prognozuje, że w najbliższym czasie pośród małych producentów należy oczekiwać konsolidacji. Czy narodzi się nowy producent, który wejdzie do TOP10. a może i TOP5? Czas pokaże.