Kontakt z ZUS przez internet: E‑wizyta zyskuje na popularności
18.11.2020 14:41, aktual.: 02.03.2022 10:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
ZUS zachęca do kontaktu z pracownikami poprzez wideorozmowę, w ramach niedawno uruchomionej usługi E-wizyta. Jak poinformowano na Twitterze, od 19 października przeprowadzono już prawie 6 tysięcy takich konsultacji.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych dostosowuje się do zmieniającej się sytuacji epidemicznej w kraju i zachęca do korzystania z e-wizyty, czyli możliwości przeprowadzenia wideorozmowy z pracownikiem ZUS z wybranego oddziału. Usługa ruszyła jeszcze w październiku, a od 4 listopada jest oferowana przez kolejnych 18 placówek.
Osoba zainteresowana umówieniem spotkania musi wybrać termin między godziną 9:00 a 14:30 w dzień roboczy i być świadoma, że może się połączyć tylko z pracownikiem placówki, która jest dla niej właściwa ze względu na miejsce zamieszkania. Płatnicy zostaną umówieni z pracownikiem placówki właściwej dla adresu prowadzonej działalności.
Jak umówić się na e-wizytę - tutorial [e-wizyta]
ZUS radzi, aby do rozmowy wybrać ciche miejsce z jednolitym tłem i urządzenie z kamerą; przed rozmową trzeba będzie potwierdzić swoją tożsamość, pokazując do obiektywu swój dowód osobisty. Oprócz samego zainteresowanego, w rozmowie może brać także maksymalnie jeden opiekun klienta – jego imię i nazwisko należy podać już na etapie rezerwacji E-wizyty.
Zobacz też:
Wprowadzenie E-wizyt to nie jedyna zmiana w ZUS istotna z punktu widzenia obecnej sytuacji. Koniec 2020 roku to także moment wycofania z przeglądarek obsługi technologii Flash, która obecnie wciąż jest potrzebna do działania internetowej platformy PUE ZUS. Na szczęście ZUS jest na to przygotowany: do końca roku wdrożone zostaną zmiany, po których Flash nie będzie już potrzebny. Więcej na ten temat można przeczytać na dobrychprogramach.