Komputery - co najczęściej psuje się w nich Polakom

Komputery - co najczęściej psuje się w nich Polakom

Komputery - co najczęściej psuje się w nich Polakom
Źródło zdjęć: © chip.pl
15.11.2011 10:47, aktualizacja: 15.11.2011 11:26

Eksperci pogotowia komputerowego PCDOC przygotowali zestawienie najczęstszych usterek jakie zgłaszają klienci z całej Polski.

Przed przedstawieniem szczegółowych danych na temat usterek zgłaszanych przez Polaków, warto pokazać profil osób, które zamawiają osobistą interwencję specjalistów. Z pomocy PC Doctorów korzysta mniej więcej tyle samo mężczyzn, co kobiet. Profil wiekowy prezentuje się następująco –. najczęściej problemy ze sprzętem IT zgłaszają kobiety w przedziale 20-50 lat oraz mężczyźni w wieku 30-50 lat. Z danych PCDOC wynika też, że znaczna większość zgłoszeń wymaga osobistego pojawienia się w domu klienta, jednak w ostatnim okresie zanotowany został wzrost zainteresowania opcją rozwiązania problemu z komputerem poprzez panel zdalny. Jeżeli te tendencje się utrzymają, proporcje zgłoszeń mogą w krótkim okresie się zrównoważyć. Obecnie jednak układają się one następująco: 85% do 15%.

Z danych zgromadzonych przez PCDOC wynika, że najczęstszym kłopotem z komputerem jest jego zbyt wolna praca (ok. 2. proc. przypadków). Na kolejnych pozycjach znajdują się objawy zawirusowania systemu (ok. 17 proc. przypadków) oraz brak możliwości uruchomienia komputera, lub problem z jego normalnym funkcjonowaniem (ok. 14 proc.). Mimo wielu zgłoszeń dotyczących problemów z elementami hardware`owymi, najczęściej wybieranymi usługami PCDOC są właśnie te, związane z oprogramowaniem. Aż 25 proc. wszystkich zgłoszeń dotyczy przyspieszenia systemu Windows. Tyle samo przypadków wymaga usunięcia wirusów za pomocą tzw. Virus Killera. Kolejną pozycją jest reinstalacja lub naprawa systemu Windows, która dotyczy 21 proc. interwencji.

Najczęstszymi problemami ze sprzętem, jakie zgłaszają klienci PCDOC, są kłopoty z zasilaczami laptopów i komputerów stacjonarnych (ok. 2. proc.). W przypadku laptopów, są to zazwyczaj mechaniczne uszkodzenia wtyków i kabla lub kompletne spalenie elektroniki, a w przypadku jednostek stacjonarnych - uszkodzenia kondensatorów oraz innych elementów elektronicznych, spowodowane wahaniami napięcia w sieci lub zalegającym kurzem. Kolejnymi często zgłaszanymi usterkami są awarie dysku twardego (ok. 18 proc.) oraz przegrzewające się elementy, zazwyczaj w wyniku uszkodzenia wentylatorów/radiatorów lub ich silnego zabrudzenia (ok. 17 proc.). Ponadto, ok. 12 proc. przypadków to problem z uszkodzeniem matrycy w laptopie.

–. Większość problemów z komputerem jest możliwa do uniknięcia poprzez właściwe zabezpieczenie oprogramowania i konserwację sprzętu. Bałagan w systemie operacyjnym oraz przegrzewające się procesory i inne elementy hardware, są najczęstszym powodem spowolnienia systemu. Lekceważone jest również zabezpieczenie Windows odpowiednim programem antywirusowym, co w przypadku infekcji złośliwym oprogramowaniem, dodatkowo spowalnia system i może być powodem poważnych uszkodzeń oraz utraty danych – komentuje Szymon Retecki, CEO PCDOC. Zaobserwowaliśmy ponadto, że w firmach, które obsługujemy jest znacznie mniej problemów z systemami operacyjnymi, ponieważ znakomita większość posiada legalne wersje, z włączonymi aktualizacjami, przez co komputery są mniej narażone np. na wirusy – podkreśla Retecki.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)