Klienci oczekują wyższej jakości, podczas gdy zaufanie do urządzeń elektronicznych spada

Klienci oczekują wyższej jakości, podczas gdy zaufanie do urządzeń elektronicznych spada
25.09.2009 15:15
Klienci oczekują wyższej jakości, podczas gdy zaufanie do urządzeń elektronicznych spada
Źródło zdjęć: © Lexmark

¾ osób, które wzięły udział w badaniu (78%) nie oczekuje od swoich urządzeń elektroniki użytkowej żywotności dłuższej niż 5 lat, a 60% życzyłoby sobie, aby były one wykonane z lepszej jakości materiałów. Ten globalny spadek zaufania do jakości produktów elektronicznych prezentują badania 10.000 konsumentów z 21 krajów, które przeprowadziła międzynarodowa grupa badawcza Ipsos na zlecenie Lexmark International - dostawcy rozwiązań druku.

Podczas gdy zaufanie do jakości i trwałości urządzeń nowych technologii (telefonów komórkowych, laptopów, aparatów cyfrowych, drukarek, etc.) jest wciąż na niskim poziomie, znacząca większość respondentów (83%) stwierdziła, że mieliby więcej zaufania do urządzeń z dłuższym okresem gwarancji. Co więcej, 40. spośród osób, które wzięły udział w badaniu wskazało przedłużoną gwarancję jako najlepszy sposób przekonania ich o jakości danej technologii.

Globalne oczekiwania konsumentów Badania ponadto wykazały, że:
• Zaledwie 2% respondentów utożsamia wysoką cenę elektroniki z jej trwałością
• Blisko ¼ respondentów (24%) nie deklaruje przywiązania do jednej marki i zmienia ją, jeśli ta okaże się zawodna
• Kobiety oczekują większej trwałości sprzętu elektronicznego niż mężczyźni

Konsumenci z zachodniej Europy i Ameryki Północnej szybko pozbywają się „zużytego”sprzętu elektronicznego

Podczas gdy 67. badanych czuje się winna, gdy pozbywa się urządzeń elektronicznych, blisko połowa (48%) przyznaje, że raczej pozbędzie się urządzenia, którego gwarancja się skończyła niż będzie je naprawiać.

Mieszkańcy Północnej Ameryki, Australii i Europy Zachodniej są bardziej skłonni pozbyć się niesprawnego urządzenia, którego nie obejmuje już gwarancja. Dla kontrastu, mieszkańcy Wschodniej Europy, Środkowego Wschodu, Afryki, Azji i Południowej Ameryki są skłonni do naprawiania elektroniki, której okres gwarancji minął.

Naprawiać czy wymieniać? Zachowania europejskich konsumentów

Rezultaty badań wykazują:
• Mieszkańcy krajów Skandynawii są bardziej skłonni wymienić uszkodzone urządzenie, którego okres gwarancji miął – w szczególności Duńczycy (67%) i Norwegowie (65%)
• Mieszkańcy Europy Wschodniej skłaniają się ku naprawie uszkodzonych urządzeń nie objętych już gwarancją – w szczególności Rumuni (61%) i Polacy (60%)
• Norwegowie to najbardziej zagorzali zwolennicy gwarancji, 57. z nich poszukuje przedłużonej gwarancji, którą traktują jako dowód wysokiej jakości produktu

“Badania wykazały dokładnie to co Lexmark usłyszał od swoich klientów na przestrzeni ostatnich lat. Powiedzieli nam oni, że przedłużona gwarancja, bardziej niż cokolwiek innego, utwierdzi ich w przekonaniu o dłuższej żywotności danej technologii” powiedział Mirosław Kaźmierowski, Sales Manager w Lexmark Polska. ”Przekonaliśmy się również, że przedłużona gwarancja motywuje ludzi do naprawy uszkodzonych urządzeń i ma to określone korzyści dla środowiska naturalnego. Był to kluczowy powód dla którego Lexmark zajął wiodącą pozycję na rynku oferując 5-cioletnią gwarancję na profesjonalną serię urządzeń atramentowych.”

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)