Kiedy koniec świata? Stephen Hawking odkrył błąd w kalendarzu Majów

Stephen Hawking na sześć lat przed śmiercią udzielił wywiadu, w którym stwierdził, że data zakończenia kalendarza Majów opiera się na błędnych obliczeniach. - Koniec świata? Ludzie powinni martwić się o rok 2020 - poniżej pełna wypowiedź astrofizyka.
Stephen Hawking odkrył błąd w kalendarzu Majów
Stephen Hawking odkrył błąd w kalendarzu Majów (Shutterstock.com)
ycipk-2boq9u

Stephen Hawking był jednym z najbardziej znanych naukowców w historii. Jako fizyk teoretyczny był autorem wielu przełomowych teorii naukowych, przede wszystkim z dziedziny astrofizyki. Przez długi czas swojej kariery polemizował z innymi naukowcami, kwestionując ich ustalenia.

Brytyjski astrofizyk był autorem książki "Krótka historia czasu", która wzniosła go na wyżyny popularności nie tylko w dziedzinie nauki, ale również popkultury.

Hawking na sześć lat przed śmiercią udzielił wywiadu prestiżowemu magazynowi "New Scientist", w którym odniósł się do przepowiedni Majów. Fizyk stwierdził, że apokaliptyczna data zakończenia legendarnego kalendarza została oparta na błędnych obliczeniach. Dodał, że ludzkość powinna obawiać się końca świata nie w 2012, a 2020 roku.