Jest zezwolenie na testy naddźwiękowych samolotów pasażerskich. FFA w końcu się zgodziło

Już wkrótce odbędą się pierwsze testy naddźwiękowych samolotów pasażerskich w Stanach Zjednoczonych. Federalna Administracja Lotnictwa USA uregulowała niezbędne kwestie prawne, dzięki którym tego typu pojazdy mogą niedługo zrewolucjonizować branżę lotniczą.

samolotProjekty samolotów Boom Supersonic
Źródło zdjęć: © YouTube.com
Karolina Modzelewska

Amerykanie dążą do rozwoju i ulepszania branży lotniczej, czego wyrazem są, chociażby ostatnie działania Federalnej Administracji Lotnictwa (FFA) – organu nadzoru lotniczego, który zajmuje się wszelkimi kwestiami związanymi z lotnictwem cywilnym w USA.

To może być rewolucja w branży lotniczej

Tym razem FFA opracowało specjalne przepisy, które ułatwiają testowanie naddźwiękowych samolotów pasażerskich. Jest to duży ukłon w stronę ich producentów, a szczególnie: SpaceX, Virgin Galactic czy Boom Supersonic. Z opublikowanego komunikatu prasowego FFA wynika, że nowe rozwiązania prawne ułatwiają otrzymanie licencji na testy i czynią procedury z tym związane bardziej przejrzyste i wydajniejsze.

Samoloty naddźwiękowe to pojazdy, które mogą poruszać się z prędkością większą niż prędkość dźwięku, która wynosi jeden Mach, czyli około 340,3 m/s lub 1125 km/h. Nad tego typu pojazdami pracuje m.in. amerykański startup Boom Supersonic, który niedawno zaprezentował wersję testową naddźwiękowego samolotu pasażerskiego XB-1. Jest to pierwszy taki samolot od czasów Concorde, który swoją historię zakończył w 2003 roku.

Według wstępnych zapowiedzi samolot XB-1odbędzie pierwsze loty testowe jeszcze w 2021 roku. Jego projektanci planują, że poleci nad Pustynią Mohave z maksymalną prędkością 1800 km/h. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem firma zacznie prace nad jeszcze większym samolotem - Overture, który ma latać z prędkością nawet do 2700 km/h, mieszcząc na swoim pokładzie od 44 do 100 pasażerów.

Zobacz też: Wielkie wichury. Czy staną się naszą codziennością?

Źródło artykułu: WP Tech
Wybrane dla Ciebie
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35