Jakie telewizory stoją w polskich domach?

Jakie telewizory stoją w polskich domach?
Źródło zdjęć: © WP.PL

07.03.2014 14:26

Zapytaliśmy was niedawno, jakiej marki posiadacie telewizor. W ankiecie WP.PL zagłosowało ponad 120 tys. osób, z których większość posiada odbiorniki najbardziej znanych producentów, ale są też tacy, którzy postawili na mniej rozpoznawalne marki. Całkiem sporo jest również internautów, którzy telewizora nie posiadają, co możemy odczytać jako znak czasów i siłę internetu.

Zapytaliśmy was niedawno, jakiej marki posiadacie telewizor. W ankiecie WP.PL zagłosowało ponad 120 tys. osób, z których większość posiada odbiorniki najbardziej znanych producentów, ale są też tacy, którzy postawili na mniej rozpoznawalne marki. Całkiem sporo jest również internautów, którzy telewizora nie posiadają, co możemy odczytać jako znak czasów i siłę internetu.

gb/jg/gb

1 / 9

Miejsce 8 - Funai

Obraz
© Materiały prasowe

Funai to japoński producent elektroniki użytkowej. Choć większość Polaków zapewne nie słyszała o tej marce, koncern obecny jest na rynku od 1951 roku. W Ameryce Północnej Funai dostarcza elektronikę m.in. do sieci hipermarketów Wal-Mart. Japońska firma, choć sama nie jest tak rozpoznawalna jak marki największych producentów, jest też dostawcą telewizorów, odtwarzaczy i innych komponentów elektronicznych dla takich gigantów jak Sharp, Toshiba czy Denon. Funai produkuje również drukarki dla koncernów Dell i Lexmark. Od tej ostatniej w kwietniu 2013 Funai przejął zresztą za 100 mln dolarów produkcję oraz wszelkie patenty na technologie związane z drukarkami. W Polsce Funai sprzedaje telewizory pod własną marką. Ich główną zaletą ma być dobry stosunek jakości do ceny. Choć próżno wśród odbiorników tego producenta szukać supercienkich ekranów i wyszukanego wzornictwa, ponad 1 proc (1317 głosów) naszych czytelników przyznało, że posiada w domu telewizor tej marki.

2 / 9

Miejsce 7 – Toshiba

Obraz
© Materiały prasowe

Toshiba to kolejna japońska firma, która produkuje telewizory już od lat – odpowiedzialna jest m.in. za stworzenie pierwszego japońskiego telewizora tranzystorowego w 1959 roku. Pomimo tego, wśród polskich konsumentów, koncern kojarzony jest nadal głównie z laptopami. Jako producent telewizorów, Toshiba stawia na innowacyjne rozwiązania – cienkie, nowoczesne ekrany oraz mocny silnik CEVO engine. Pomimo dobrego zaplecza technicznego i niezłego wzornictwa, tylko 3,23 proc. (3964 głosów) Polaków deklaruje, że wybrało telewizory tej firmy. To 3-krotnie więcej niż Funai, ale niemal 10-krotnie mniej niż lider naszego badania.

3 / 9

Miejsce 6 – Sharp

Obraz
© Materiały prasowe

Firmy Sharp chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. To kolejny japoński koncern, który posiada szeroką gamę produktów: od lodówek po telewizory. W przeciwieństwie do Toshiby, Sharp jest głównie kojarzony właśnie z telewizorami. Inwestycje w dobre wzornictwo i technologie, takie jak Quattron, z roku na rok zaczyna się Japończykom coraz bardziej opłacać. Obecnie posiadanie telewizorów Sharp deklaruje 5,06 proc. (6096 głosów) internautów. To dobry wynik, choć wciąż bardzo daleki od liderów.

4 / 9

Miejsce 5 – Philips

Obraz
© Materiały prasowe

Telewizory Philips są obecne w 6,14 proc. (7392 głosów) polskich domów. Jednak większość osób, które posiadają odbiorniki tej marki, zapewne nie zdaje sobie sprawy, że w rzeczywistości są to telewizory spółki TP Vision, w której 30 proc. udziałów ma Royal Philips Electronics, a 70 proc. chińska firma TPV Technology z siedzibą w Hong Kongu. W 2011 roku Philips ogłosił zamiar sprzedania większości udziałów HDTV chińskiej firmie. W kwietniu 2012 transakcję sfinalizowano, w wyniku czego wszystkich 3300 pracowników działu telewizorów Philipsa przeniesiono do firmy TP Vision, a holenderski producent co roku otrzymuje tantiemy z tytułu wykorzystania przez TP Vision marki Philips w sprzedawanych telewizorach.

5 / 9

Miejsce 4 – Panasonic

Obraz
© Materiały prasowe

Panasonic to kolejny japoński koncern produkujący elektronikę użytkową, który bardzo mocno zaznacza swoją obecność na polskim rynku. Posiadanie telewizorów tej firmy deklaruje 9,74 proc. (11725 głosów) badanych. Sukces marki w dużej mierze wynika zapewne z bardzo dobrych telewizorów plazmowych, w których produkcji Japończycy byli zdecydowanymi liderami. Obecnie jednak rynek zdecydowanie odchodzi od tej technologii, skłaniając się głównie w stronę tańszej technologii LCD. Jeszcze do niedawna „plazmy” Panasonica słynęły z niezwykle dobrego odwzorowania kolorów i czerni tak głębokiej, że nie dało się uzyskać porównywalnego efektu w matrycach LCD. Rozwój technologii zmienił jednak sytuację i obecnie producenci zdecydowanie stawiają na matryce ciekłokrystaliczne. Czy na tym polu Panasonic również może liczyć na pozycję lidera? Z pewnością może o nią powalczyć, choć konkurencja jest wyjątkowo silna.

6 / 9

Miejsce 3 – Sony

Obraz
© Materiały prasowe

Najniższe miejsce na podium popularności przypadło koncernowi Sony. Koncern, który w ostatnich latach mocno odczuł siłę konkurentów, powoli odzyskuje pole na poszczególnych rynkach. Smartfon Sony Xperia Z1 wybraliście drugim najlepszym telefonem 2013 roku (przegrał tylko z Samsungiem Galaxy S4), konsola Sony PlayStation 4 według najnowszych informacji sprzedaje się lepiej niż zakładano i wyprzedza zdecydowanie Xbox One Microsoftu, a telewizory Sony znajdują się w 13,76 proc. (16 575 głosów) polskich domów.

7 / 9

Miejsce 2 – LG

Obraz
© Materiały prasowe

Walka o pierwsze miejsce podium rozegrała się między dwiema koreańskimi markami. LG ten pojedynek przegrało i znalazło się na drugim miejscu. Telewizory tej firmy posiada 17,45 proc. (21 074 głosów) naszych czytelników. Koncern początkowo funkcjonował pod nazwą GoldStar, a po połączeniu w latach 70. z firmą Lucky Chemical Company, jako Lucky Goldstar Group. Gdy główną gałęzią działalności firmy stały się elektronika użytkowa i telekomunikacja, część koncernu za nie odpowiadającą wydzielono jako osobną spółkę LG Electronics. W 1999 roku wraz z Philipsem, LG utworzyło spółkę LG.Philips LCD, która zajmowała się produkcją paneli LCD do telewizorów. W 2008 roku Philips sprzedał swoje udziały w spółce, która obecnie funkcjonuje jako LG Display i jest jednym z największych dostawców paneli ciekłokrystalicznych na świecie. Jedna z fabryk należących do LG Display znajduje się pod Wrocławiem.

8 / 9

Miejsce 1 – Samsung

Obraz
© Materiały prasowe

Najpopularniejsze w Polsce są telewizory drugiego z koreańskich koncernów – Samsunga. Na sprzęt tej marki zdecydowało się 30 proc. (36 135 głosów) głosujących. Telewizory Samsunga prezentują bardzo dobry stosunek jakości do ceny, a do tego producent oferuje rozwiązania we wszystkich przedziałach cenowych – od tanich, niedużych odbiorników, przez najpopularniejsze telewizory LCD o przekątnej 40-42 cale, po ogromne 80-calowe odbiorniki. Duży budżet na marketing i dobre produkty dały efekt w postaci obecności telewizora Samsunga w co trzecim polskim domu – to sukces, który może być trudno powtórzyć konkurencji.

9 / 9

Nie mają telewizorów

Obraz
© © lassedesignen - Fotolia.com

Na koniec należy jeszcze wspomnieć, że aż 9,37 proc. (11 280 głosów) osób zadeklarowało, że w ogóle nie posiada w domu odbiornika TV. Można to odczytywać jako znak czasów. Internet daje błyskawiczny dostęp do informacji, pozwala też oglądać filmy, a często nawet programy klasycznych stacji telewizyjnych. Wiele osób nie czuje więc potrzeby zakupu telewizora i rezygnuje z niego na rzecz komputera. Czy to spowoduje jednoczesny wzrost sprzedaży monitorów komputerowych o dużych przekątnych ekranu? Paradoksalnie nie. Rośnie za to popularność smartfonów. Internet sprawił więc, że szukamy dużych, płaskich ekranów, które postawimy w najbardziej eksponowanym miejscu salonu albo małych, dotykowych wyświetlaczy, które schowamy w kieszeni. I tylko jedno pozostaje wspólne dla wszystkich - abonament.

Źródło: GB, WP.PL

gb/jg/gb

polacyankietagadżety
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)