Jakie telewizory kupują Polacy? Oto najpopularniejsze modele

Końcówka 2014 roku okazała się dla producentów telewizorów bardzo hojna, ale już w pierwszym kwartale 2015 sprzedaż znowu zaczęła spadać. Agencje badawcze widzą jednak przyszłość w telewizorach 4K i przewidują, że ta właśnie kategoria pobudzi rynek płaskich telewizorów. Żeby jednak tak było musi powstawać kontent. Póki co media bardzo powoli rozwijają żagle jakości Full HD.

Jakie telewizory kupują Polacy? Oto najpopularniejsze modele
Źródło zdjęć: © Fotolia / dina777

Rynek telewizorów już od dłuższego czasu przeżywa swoisty kryzys. Trzy ostatnie lata to dla producentów płaskich telewizorów ciągły spadek sprzedaży. Firmy dwoją się i troją by dostarczyć klientom jak najbardziej konkurencyjny produkt. Poprawiana jest rozdzielczość i jakość wyświetlanego obrazu, dodawane są funkcję wyświetlania 3D, Smart TV. Niektórzy z producentów rozbudowują interfejsy swoich telewizorów o obsługę głosem lub za pomocą gestów. Z drugiej strony trudna sytuacja rynkowa zmusza ich do większej optymalizacji kosztów i pozbywania się nierentownych linii produkcyjnych. Rynek zweryfikował między innymi produkcje telewizorów plazmowych. Tego typu ekrany przestały być interesujące dla klientów mimo, że jakość obrazu wyświetlanego na plazmie była lepsza niż LCD. Rynek zmusił m.in. japońskiego producenta –. firmę Panasonic do ograniczenia produkcji plazm i przestawienia się na specjalizację w telewizorach z ekranem LCD. Dzięki zmianie strategii Panasonica na polskim rynku widoczne są już pierwsze
symptomy poprawy jego pozycji rynkowej.

W raporcie Agito.pl, dotyczącym sprzedaży telewizorów w pierwszej połowie 2015. widać ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w płaskich telewizorach w porównaniu do tego samego okresu z 2014 roku. Panasonic w tym roku po raz pierwszy pojawił się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się telewizorów, zajmując silną czwartą pozycję.

Prym w tej kategorii produktowej oczywiście nadal wiedzie bezkonkurencyjny Samsung, ale porównując dane z pierwszego półrocza 201. do 2015 trzeba zaznaczyć, że inne marki powoli zaczynają się rozpychać na rynku. W tym roku telewizory Panasonic znalazły się na 4 oraz 7 miejscu na liście 10 najczęściej kupowanych telewizorów. Oba modele telewizorów wyposażone są w funkcje 3D oraz Smart TV. Klienci doceniają zarówno ciekawy design produktów Panasonic, jak też innowacyjne rozwiązania technologiczne, na przykład funkcję Swipe & Share umożliwiającą łatwe udostępnianie treści ze smartfona na dużym ekranie , a także funkcję Remote Sharing pozwalająca na zdalne (spoza domu) udostępnianie z pomocą funkcji my Home Screen treści przechowywanych na innych urządzeniach.

Poniżej prezentujemy zestawienie 1. najbardziej popularnych telewizorów kupowanych w pierwszym półroczu 2015 roku w agito.pl.

Obraz

Jak widać najbardziej popularnymi markami obecnie są Samsung, Panasonic, Hyundai oraz Sony. W porównaniu z poprzednim rokiem, z listy wypadł Philips oraz LG.

Analizowane dane sprzedażowe pokazują również, że klienci zaczęli kupować większe rozmiary. Średnia wielkość kupowanych ekranów wynosiła w pierwszym półroczu 201. roku 42,9 cala, gdy w porównywalnym okresie 2014 wartość ta wynosiła 33,2”. Jednocześnie zwiększyła się o 659,46 zł średnia cena kupowanego telewizora.

Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Z całą pewnością dużą rolę odegrała niższa niż w 201. roku cena telewizorów. Nowe modele zastępujące starsze generacje spowodowały obniżkę tych ostatnich. Z drugiej strony wciąż trudna sytuacja na rynku zmusiła poniekąd producentów do oferowania produktów w konkurencyjnych cenach, na czym oczywiście najbardziej zyskuje klient.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)