Jakie nowoczesne rozwiązania dla e-commerce oferują przedsiębiorcom operatorzy płatności?

Jakie nowoczesne rozwiązania dla e‑commerce oferują przedsiębiorcom operatorzy płatności?

Jakie nowoczesne rozwiązania dla e-commerce oferują przedsiębiorcom operatorzy płatności?
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Whitepress
31.03.2020 17:54, aktualizacja: 31.03.2020 18:12

Polski dział e-commerce ma istotny wpływ na handel detaliczny, generując od trzech do pięciu procent jego całego obrotu. Operatorzy płatności oferują e-handlowcom coraz bardziej nowoczesne rozwiązania. Warto wiedzieć, które z nich mogą ułatwić pozyskanie nowych klientów.
Płatności mobilne oraz BLIK

Artykuł sponsorowany

Systemy z wykorzystaniem platform dostępnych w ramach Apple oraz Google Pay opierają się na podobnej technologii, co karty zbliżeniowe. W tego typu rozwiązaniach do finalizacji transakcji potrzeba urządzenia mobilnego, na którym zainstalowana jest aplikacja ze skorelowanym instrumentem płatniczym. System nie udostępnia jednak sprzedawcy numeru karty klienta. Platformy Apple oraz Google nie przechowują również informacji o transakcjach danej osoby. W tego typu operacjach nie ma również ograniczenia zakupów do kwoty pięćdziesięciu złotych.

BLIK to system, który został zintegrowany z bankowymi aplikacjami mobilnymi. Nie potrzebuje on więc osobnej platformy. W Polsce już jedenaście banków udostępnia możliwość korzystania z BLIKa swoim klientom. Za pomocą systemu można płacić za zakupy w sklepach internetowych, przelewać pieniądze na wybrany numer telefonu lub wpłacać gotówkę na dane konto. BLIK zintegrowany jest nie tylko z wieloma sklepami internetowymi, ale i platformą Allegro. Zazwyczaj wystarczy dodać przedmiot do koszyka, a w menu „sposób dostawy” zaznaczyć opcję „płatne z góry” lub „przedpłata”. Kolejny etap to wybór metody BLIK. Po dokonaniu tych czynności należy uruchomić aplikację bankową lub otworzyć powiadomienie z aplikacji. Na ekranie urządzenia mobilnego zostanie wyświetlony numer BLIK. Cyfry należy wpisać w formularzu, a następnie wybrać opcję „zapłać”. Transakcję wystarczy potwierdzić w aplikacji mobilnej.

Co ciekawe, w Chinach coraz większą popularnością cieszą się formy płatności zatwierdzane na podstawie rysów twarzy. KFC udostępniło ponadto dla swoich klientów aplikację Smile to Pay. W trzystu lokalizacjach restauracji na terenie Chin można płacić za zakupy za pomocą „uśmiechu”. Wiele osób przewiduje, że za jakiś czas ta technologia będzie dostępna także w Polsce, tak samo jak innych form płatności biometrycznych.

Portfel elektroniczny

System wymaga od użytkownika zalogowania się na platformę danego dostawcy. Po otrzymaniu konta klient może wpłacać pieniądze na swój wirtualny rachunek. E-portfel jest niezwykle prosty i szybki w obsłudze. W dowolnej chwili można przelewać środki ze swojego konta na inne, regulując należności za zakupy w sklepie internetowym. Niektórzy dostawcy udostępniający platformę mogą pobierać jednoprocentową prowizję za tę usługę.

Pay-by-link

Szybkie przelewy są formą płatności online najchętniej wybieraną przez Polaków. Ich obsługa zajmuje kilkanaście sekund. Wystarczy dodać produkt do koszyka oraz wybrać opcję płatności „e-przelew”. System przekierowuje klienta na stronę operatora, na której wyświetlane są logarytmy banków. Po wybraniu odpowiedniej jednostki, użytkownik zostaje przeniesiony na witrynę swojego banku. Wystarczy, że wpisze login i hasło, a dane przelewu zostaną automatycznie wygenerowane. Ostatni etap to wprowadzenie przez użytkownika kodu autoryzującego.

Polscy operatorzy płatności oferują e-handlowcom wiele nowoczesnych rozwiązań. Warto jednak pamiętać, by wybierać dostawców posiadających certyfikaty bezpieczeństwa oraz ugruntowaną pozycję na rynku – takich jak Bluemedia.pl. Należy również upewnić się, czy w przypadku wystąpienia komplikacji usługodawca gwarantuje wsparcie techniczne.

Artykuł sponsorowany

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)