Jak szybko założyć sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach jest o wiele łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. To między innymi dlatego, że do dyspozycji mamy nowatorskie, intuicyjne i łatwe w zarządzaniu platformy sprzedażowe, jak Idosell. Zobaczmy, z jaką łatwością możemy otworzyć tu sklep online!

Własny sklep internetowy - to naprawdę proste
Własny sklep internetowy - to naprawdę proste
Źródło zdjęć: © materiały partnera

16.06.2021 14:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Własny sklep internetowy - to naprawdę proste!

W przeszłości założenie sklepu przysparzało wielu trudności, co wynikało z różnych przyczyn. Głównie z gorszego rozwoju technologicznego, ale też słabego rozwoju rynku e-commerce. Skoro bowiem nie rozwijał się on tak szybko, jak na przykład w zachodnich krajach, to nie były dostępne nowoczesne rozwiązania. Obecnie jest całkiem inaczej, czego potwierdzeniem takie platformy sprzedażowe jak Idosell. Jeśli chcemy zacząć swoją przygodę w obszarze e-commerce, zróbmy to z Idosell! Podpowiadamy, jak założyć sklep internetowy na tej platformie.

Idosell - dla każdego!

Idosell wychodzi naprzeciw każdego, kto chce zacząć sprzedawać w internecie. Żeby otworzyć tu sklep, nie potrzeba ani wiedzy informatycznej, ani umiejętności tworzenia stron internetowych. Wszystko zaczyna się od nazwy sklepu, bo tak też będzie mianowana domena sklepu. O hosting nie musimy się martwić, bo jest on zawarty w cenie usługi, tak samo zresztą jak certyfikat SSL, który zapewnia bezpieczeństwo przesyłania danych. Początek zakładania sklepu to również przygotowanie dwóch najważniejszych dokumentów w każdym sklepie online: regulamin sklepu i prywatności. W Idosell otrzymujemy gotowe, stale aktualizowane, wzory.

Co na początek?

Chcąc szybko uruchomić sklep, można tak zrobić, korzystając z gotowych szablonów w ramach pakietu Standard. Można też zamówić własny, customizowany szablon, co jednak wiąże się z dłuższym czasem oczekiwania. Nim zostanie wdrożony, minie kilka tygodni. Niezależnie, na co się zdecydujemy, wcześniej czy później przejdziemy do kolejnego kroku, jakim jest tworzenie menu i drzewa kategorii. Powinniśmy to wykonać jeszcze przed dodaniem produktów. Bardzo istotne jest również dodanie treści, które są kluczowe pod każdym względem - nie tylko ciekawe dla użytkowników, ale też potrzebne, by Google indeksowało witrynę. Muszą być przede wszystkim wartościowe, pełne wiedzy i pomocnych wskazówek.

Jak dodawać produkty?

Dodawanie produktów to bez wątpienia najbardziej czasochłonne zadanie w całym procesie zakładania sklepu. Oczywiście, wszystko zależy od tego, jak dużo mamy asortymentu. Niezależnie od tego, dobrze przeznaczyć na ten etap kilka dni, dbając o to, by wszystkie karty produktów zawierały najważniejsze elementy jak cena, nazwa, opis, zdjęcia, przycisk dodawania do koszyka itd. W kolejnym kroku konfigurujemy panel w takich obszarach jak Magazyn, Płatności i dostawy, Mail i szablony wiadomości dla klientów.

Czy wszystko dobrze działa?

Po tych działaniach powinniśmy sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie. Warto w tym celu wykonać testowe zamówienie. Można zrobić to samodzielnie lub poprosić o to znajomą osobę. Pozwoli to ocenić, czy wszystkie podstrony wyglądają prawidłowo, a szczegóły wyświetlają się poprawnie. Jeśli zauważymy jakiś mankament, poprawmy go.

Założenie sklepu z Idosell jest naprawdę proste, dlatego, jeśli planujemy sprzedaż w internecie, warto rozpocząć przygodę z tą platformą.