iPad królem tabletów, konkurencja z zadyszką
30.06.2011 12:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W 2011 roku Apple ma sprzedać 30 mln iPadów. W odpowiedzi na to Samsung wprowadza na rynek Galaxy Taba 10.1 w wersji LTE, natomiast RIM… rezygnuje z prac nad następcą PlayBooka. Hegemonii Apple na tym rynku zatem nic nie grozi.
Needham & Co. opublikował prognozy, według których w 2011 roku Apple ma sprzedać w sumie 30 mln tabletów iPad 2. Oznacza to, że praktycznie nie ma szans na spadek cen tych urządzeń, które obecnie wynoszą 629 dolarów za wersję 16 GB oraz 729 dolarów za wersję 32 GB (obydwie w konfiguracji _ WiFi + 3G _).
Tymczasem Verizon oferuje już tablet Samsunga Galaxy Tab 10.1 z technologią LTE w przedsprzedaży. Za wersję z 16 GB pamięci wewnętrznej trzeba będzie zapłacić 529,99, natomiast za 32 GB 629,99 dolarów.
Co na to RIM, producent PlayBooka? Wersje LTE, WiMAX oraz HSPA+ pierwszej generacji tabletu pojawią się na półkach sklepowych najwcześniej pod koniec sierpnia. I wszystko wskazuje na to, że druga generacja tabletu, tym razem z 10-calowym ekranem (znana jako PlayBook 2), nie powstanie - RIM miał właśnie zaprzestać prac projektowych nad tym urządzeniem.
Wygląda więc na to, że dominacja iPada na rynku tabletów będzie niezagrożona zarówno w tym, jak i kolejnym roku. Kolejne generacje tych urządzeń sprzedawać się będą jak ciepłe bułeczki, natomiast konkurencja w pogoni za liderem dostawać będzie zadyszki. A w zasadzie już jej dostała.