Internet Explorer traci popularność
04.05.2010 14:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Udziały rynkowe przeglądarki Internet Explorer spadły po raz pierwszy poniżej 60 proc. Rosną za to udziały Google Chrome. Mozilla Firefox przejęła 1 proc. rynku - poinformował we wtorek portal informatyczny Netmarketshare.com
W kwietniu 201. udziały rynkowe Internet Explorer wyniosły 59.95 proc. - po raz pierwszy od wprowadzenia pomiarów na rynku przeglądarek internetowych. Oznacza to spadek z 60,65 proc. w marcu tego roku i aż 6,9 proc. spadek w porównaniu do kwietnia roku ubiegłego. Warto zauważyć, że spadek ten jest stały - w styczniu 2009 udziały rynkowe Internet Explorera wynosiły 70 proc., czyli w ciągu 15 miesięcy przeglądarka koncernu Microsoft straciła 10 punktów procentowych.
Microsoft Internet Explorer dominował na rynku - w latach 200. i 2003 jego udziały sięgały 95 proc. Jak twierdzą portale informatyczne, spadek udziałów Microsoft zawdzięcza wersjom Internet Explorer 6 i 7 (IE6 i IE7). Ze względu na pokaźną ilość błędów i luk, ułatwiających niejednokrotnie ataki na komputer, przeglądarki te miały bardzo złą opinię u użytkowników.
Bez wątpienia na odstąpieniu od Explorera zyskuje przeglądarka Google Chrome, której wzrost udziałów rynkowych jest coraz bardziej widoczny. W kwietniu 200. było to tylko 1.79 proc. całego rynku. W marcu 2010 Chrome zajmował już 6,13 proc., zaś w kwietniu br. było to 6,73 proc. Google wypuścił swoją przeglądarkę na rynek we wrześniu 2008 roku.
Największym zagrożeniem dla Internet Explorer jest jednak otwarta przeglądarka Mozilla Firefox. Osiągnęła ona stabilizację na rynku z udziałem 24.59 proc. w kwietniu br., co oznacza wzrost o 0,7 proc.w stosunku do marca br. W kwietniu 2009 roku było to 23,84 proc.