Hosting - jak odpowiednio wybrać partnera?
Każdy, kto orientuje się w tematyce nowych technologii wie już zapewne, że osoby prywatne, małe oraz średnie przedsiębiorstwa powinny mieć swoje własne, profesjonalne strony internetowe. Jak to w biznesie bywa, kluczowy jest odpowiedni dobór partnera.
16.01.2015 | aktual.: 23.01.2015 13:24
Mowa oczywiście o dostawcy hostingu. Ale czym w ogóle jest hosting? Najprościej rzecz biorąc, jest to wirtualne miejsce, na którym są przechowywane pliki z naszej strony. Zasada działania bardzo podobna do tradycyjnego dysku twardego, tyle że zasoby dostępne są dla internautów. Nie opłaca się jednak być tutaj całkowicie samowystarczalnym – uruchomienie własnego serwera to ogromne koszta i problemy. Właśnie dlatego coraz więcej firm i osób prywatnych decyduje się na skorzystanie z usług jednej z wielu istniejących już na rynku firm hostingowych.
Właśnie ta mnogość wyboru bywa często ogromnym problemem. Nie ma nic gorszego niż podpisanie umowy z mało wiarygodnym i rzetelnym partnerem, prawda? Przyjrzyjmy się bliżej cechom, którymi powinny charakteryzować się odpowiednie podmioty tego typu. Dobry dostawca hostingu powinien być przede wszystkim transparentny. Chodzi o to, aby umowa była bardzo jasno skonstruowana i nie zawierała żadnych kruczków prawnych obciążających nas na przykład dodatkowymi opłatami. Dobrze, żeby była możliwość darmowego przetestowania usługi, a w razie rozczarowania poziomem hostingu gwarancja zwrotu pieniędzy.
Szczególnie ważne w ostatnich latach staje się bezpieczeństwo danych. Powinny one być backupowane jak najczęściej (najlepiej codziennie), zaś maszyny powinny znajdować się w renomowanych polskich serwerowniach, które są zabezpieczone wieloma łączami i posiadają zasilanie awaryjne. Pożądany jest także jak największy gwarantowany uptime, najlepiej powyżej 99% w skali roku. Inna cecha, na jaką warto zwrócić uwagę, to obecność certyfikatu SSL.
Istotna jest również wygoda użytkownika. Prosty w obsłudze kreator stron internetowych pomoże nam zbudować estetycznie wyglądającą witrynę bez płacenia za to osobnym specjalistom, zaś wygodny system płatności online umożliwia uporządkowanie księgowości. Naturalnie ważny jest także aspekt finansowy. Tutaj szczególnie wyróżnia się przede wszystm hostinghouse. Firma istnieje od 2007 r. i bardzo szybko przejęła szturmem znaczną część rynku. Ma już więcej niż 6000 usatysfakcjonowanych klientów. Najtańsze konto dostępne jest już od 18,45 zł za rok. To tyle samo, ile w innych firmach hostingowych wynosi opłata miesięczna. Jak twierdzi Arkadiusz Paździora (CEO hostinghouse.pl):
- Obecnie na rynku hostingu zauważyć można dwa trendy firm. Pierwsze to takie, które sprzedają pozornie darmowe usługi (np. hosting za 1 zł i 5 domen gratis), po czym nagle (zwykle po roku), okazuje się, że jednak nic za darmo nie ma i za odnowienie trzeba płacić setki złotych. Drugi typ firm to typowa licytacja pt. kto da więcej: do usługi albo dodawane są zbędne gadżety, takie jak licencje programów antywirusowych, albo też mami się klienta nierealnymi parametrami, takimi jaki transfer czy powierzchnia hostingu bez limitu. Ponieważ zdecydowana większość klientów nie potrzebuje jednak dziesiątków gigabajtów powierzchni i terabajtów transferu, to proponujemy klientowi uczciwą ofertę dopasowaną do jego potrzeb.
To już wszystkie najważniejsze kryteria wyboru dostawcy hostingu. Mając je na uwadze, z pewnością wybierzecie odpowiedniego partnera w sieciowym aspekcie biznesu.