Google, Facebook i Twitter nie radzą sobie z fake newsami
Największe firmy internetowe nie są w stanie dotrzymać swoich obietnic w walce z fake newsami – stwierdziła Komisja Europejska na trzy miesiące przed wyborami do europarlamentu.
Google, Facebook i Twitter oraz organizacje zrzeszające firmy z branży reklamowej podpisały w październiku 2018 oświadczenie. Firmy zobowiązały się do powstrzymania rozprzestrzeniania się fake newsów na swoich platformach.
Europejski Komisarz ds. Bezpieczeństwa Julian King skrytykował brak postępów nad zwalczaniem fake newsów przez trzy główne firmy internetowe.
- Niestety firmy jeszcze bardziej zostały z tyłu – napisał King w tweecie. – Muszą one sprostać wyzwaniom, które przed nimi stawiamy i do których rozwiązania same się zobowiązały.
Według komisarza Facebook nie dostarczył informacji na temat swoich działań przeciwko politycznym reklamom w styczniu, ani liczby fałszywych kont usuniętych ze względu na wrogie działanie.
Komisja Europejska doszła też do wniosku, że działania Google w stosunku do reklam politycznych nie były wystarczająco konkretne. Google nie określiło też własnych działań w sprawie fake newsów. Komisja skrytykowała także Twittera za to, że firma nie dostarczyła narzędzi do monitorowania swoich postępów w walce z fałszywymi informacjami.
Źródło: Reuters