Ericsson o IPTV
Zamiast biernie przeglądać programy, odbiorcy będą mogli samodzielnie kształtować program. Pojawią się nowe źródła przychodów dla operatorów i nadawców telewizyjnych. To wszystko już staje się możliwe dzięki IPTV - telewizji internetowej, dostarczanej do odbiorców dzięki szerokopasmowym łączom.
Zamiast biernie przeglądać programy, odbiorcy będą mogli samodzielnie kształtować program. Pojawią się nowe źródła przychodów dla operatorów i nadawców telewizyjnych. To wszystko już staje się możliwe dzięki IPTV - telewizji internetowej, dostarczanej do odbiorców dzięki szerokopasmowym łączom.
IPTV jest dopiero na początku swojej drogi. Według szacunków firmy Ericsson na koniec 2007 roku korzystało z niej na całym świecie około 14 mln osób. Jednak przewiduje się, że powszechność tej usługi będzie szybko rosła. W tym roku liczba użytkowników może wzrosnąć do 25 mln, by w 2013 roku osiągnąć poziom 140 mln.
Zainteresowanie usługą będzie rosło wraz z upowszechnieniem szerokopasmowego Internetu oraz zmianą sposobu postrzegania telewizji jako rozrywki już nie pasywnej, ale interaktywnej. Usługi które zwiększą interakcję z oglądającym to między innymi wideo na żądanie, time sharing (przesunięcie w czasie), elektroniczny przewodnik po stacjach z możliwością ułożenia własnego programu.
W przyszłości IPTV pozwoli na prowadzenie rozmów, czatowanie, wysyłanie wiadomości tekstowych czy robienie zakupów. Klienci będą mogli też brać udział w głosowaniach czy badaniach konsumenckich. Atrakcyjność technologii zwiększa fakt, że treści mogą być przesyłane w jakości HD.