Dzięki tym technologiom gry już nigdy nie będą takie same

Dzięki tym technologiom gry już nigdy nie będą takie same

Dzięki tym technologiom gry już nigdy nie będą takie same
13.05.2010 10:29, aktualizacja: 13.05.2010 11:00

Firmy produkujące gry i oprogramowanie pracują nad systemem kontroli ruchu, przekładającym ruchy użytkownika na działania na ekranie komputera. Pracują nad tym systemem m.in. Google, EA i Microsoft, który zapowiedział premierę swojego systemu na jesieni br - poinformował portal technologiczny Daily Tech

System, który przekłada ruchy użytkownika komputera na działania postaci animowanej na ekranie komputera interesuje zwłaszcza producentów gier - stąd zainteresowany nim jest jeden z liderów tego rynku, firma Electronics Arts.

Na filmie: projekt Natal firmy Microsoft

Prace nad tym systemem prowadzi także Google, które widzi w nim nie tylko zastosowania rozrywkowe, ale i biznesowe np. w module prezentacyjnym aplikacji biurowych.

Według analityków rynku wspomnianych przez tygodnik branżowy Computerworld tego typu udogodnienia miałby się pojawić na początku przyszłego roku, głównie w aplikacjach adresowanych na rynek rozrywki (np. gry).

Jednak z informacji przekazanych internetowej rozgłośni GamerTag Radio przez szefa marketingu saudyjskiego oddziału koncernu Sayeda Bilala Tarika wynika, że moduł odczytywania i przenoszenia ruchów użytkownika na ekran komputera, zwany kodowo Project Natal, ma zostać wdrożony do systemu operacyjnego Windows jako część integralna, zaś premiera jego pierwszej wersji nastąpi jeszcze w październiku tego roku. Według analityka rynku Shane McGlaun z portalu Daily Tech oznaczałoby to, że odczytywanie ruchu znajdzie się już być może w dodatkach do Windows 7 - najnowszego systemu operacyjnego Microsoftu.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (116)